YES!

Nu äntligen - efter många möten bestämda och telefonsamtal missade - har vi fått titta på en lägenhet.
Meningen var ju att vi skulle titta på en 4a, men hyresvärden ansåg att han ville visa oss den "finare" och bättre lägenheten istället, så fick det bli.
Lägenheten är en 3:a, men den va verkligen PERFEKT!. Lite snetak, nytt mörkblått kakel i köket och nya fönster:)
det stora sovrummet är målat i en terracottafärg, det lilla är målat i mörkare grönt. Vardagsrummet har den typiska gul/terracotta färgen som var så populär för ett par år sen i alla lägenheter. Jagvet själv att jag valde den i mitt kök i lägenheten jag flyttade in i -99.
Hallen var blå, med delad tapet. Toalettenär liten, som den vi har, men vad gör väl det, man ska ju inte direkt inreda den till ett rum man ska spendera massa tid i iaf.
Köket är gammalt, men det har charm vilket jag värdesätter mer än nåt annat faktist. Man kan borra upp en hylla ovanför diskbänken, för det har suttit en där förr såg jag.

Ska bli riktigt kul att få flytta in där!!!
Ah, det är högst upp med, så balkongen ligger liksom på taket. Ska försöka sätta upp en slags vägg där tänkte jag, så man kan skärma av lite av solen. Men jag kan ÄNTLIGEN få ha blommor där:D Och en balkon över huvudtaget är MUMS nu.

Han skulle skicka kontraktet hur som helst. Vi räknar med att flytta i början av december, så en dubbelhyra kommer vi få stå för, men det får vi ordna på nåt sätt. Jag vill ha det klart till bebis kommer, om det hinns vs:)
Skönt att slippa tänka på tapetsering och sånt iaf, man kan tapetsera om i vardagsrum och hall, kanske kasta upp lite ny färg i köket med, men det känns iaf inte som nåt tvång.


Idag kom paketet från Jenny med, så nu har vi oss ett litet babygym och en bärsele. Igår fick vi även med oss en babysitter hem från Linda och Tobias med. Vi var där och åt kräftor... Eller dom åt det, jag fick potatisgratäng jag:)

Fick även samtal från jobbet idag med, dom vill ha mig på Edshult nästa vecka, känns gött att veta att man ska jobba lite, även om det råkar vara det TYNGSTA av alla ställen och jag kommer ha ont så jag vet inte vad. Jag får äntligen jobba så jag slipper gå hemma och få spatt.
På fredag ska vi med Stina en sväng till Rättvik med, marknad i helgen. Får se om det blir nån mer tur i helgen också, det är nog fler som ska dit kan jag tro:)

Imorrn blir det in en sväng till Leksand för att säga upp lägenheten, sista dagen imorrn *pust*, det va verkligen på håret som Bosse bestämde sig för att visa oss lägenheten, haha
Ska väl upp till kontoret och lämna in min otroligt fullkottrade (inte) tidrapport för september med. Blir riktigt kasst med lön nästa gång, isch:(

I fredags kom min bror hit, vi åkte till Mora han och jag medans Magnus jobbade. Hann med att storhandla på Willys (äntligen fick man storhandla), var på Dollarstore och köpte lite nya kaffekoppar med ÖRON så man slipper bränna fingrarna. Fick bli vanliga svarta, snyggast så. Köpte mig även en väska för 30:-, helt OK:P
Bror passade på att gå till frissan i Mora med, sen köpte han mig en jacka på Cubus, snålheten satte in men det va bara löjligt egentligen. Han köpte den iaf åt mig, för otroliga 150:-. Det är en kortare trenchcoat, nåt slags ull, men skitsnygg och skön. Vuxenpoäng på den minsann.
Sen hann vi bara hem här tills Magnus slutade jobbet och det bar iväg till Borlänge.
Bror var hemma för att flytta, och vi skulle hjälpa honom.
Tro att jag blev skeptisk på att vi skulle hinna, det såg ut som 127 svåra år i hans lilla lya, men vi hann tills lördagen. Vi hann tom gå ut och äta Thai på fredagskvällen. Drog ihop gänget igen och svullade tills vi rullade ut därifrån:O
Jag och Magnus sov hos John, sen blev det frukost med bror på Kupolen innan vi stack tillbaks till lägenheten och gjorde klart allt.
Det blev rent och tomt, som det skulle vara:P
Hit släpade vi med min gamla TV igen, en tv-bänk bror tänkt kasta och hans datastol som också var på väg till tippen. Det är inga som helst fel på sakerna, men han ville helt enkelt ha med så lite som möjligt i flytten. Det blev lite ölglas och sånt med. Vi bara fyller vårat förråd här.

Vi kom hem vid 16 tiden i lördags och då var både jag och Magnus totalt SLUT i kroppen. Det tar verkligen på krafterna när vi åker till Borlänge. Den här ggn vart det ju ännu mer med tanke på flyttstäd och alltmed. AJAJ vad ont i ryggen.
Men skönt att få hjälpa bror iväg för en gångs skull, alltidhan som får hjälpa mig.
Det är bara maria och Björn man ska göra rätt för sig hos nu, men det kommer ju med deras flytt, haha
hur mycket man nu kommer kunna klara av då.. lalalalalal
Jag kommer ha den här lägenheten att packa/städa med i samma veva, dock så vet jag att den är ren, skönt det:)



så det väl en lagom redogörelse för veckan:P
Nu ska det bli väckning av sambo snart, han har jobbat och är trött stackaren, så han tog sig en liten tupplur:)

oooh, höll på att glömma!


V30 nu ju:)
Inget kort taget på magen dock, har tjatat på Magnus men sen glöms det bort.
Ska se om vi kan fixa det IDAG kanske.. haha




Kommentarer
Postat av: Jenny Ölmebo

ååh vad roligt :)

skönt å få flytta :)

Ja akta dig så bebis inte komemr för tidigt bara gumsan, inge stress eller tunga lyft eller annat tungt.

farligt för livmodern oxå vetdu.



Jag längtar tills du e i v 40 å dags å föda!!

Är så nyfis på det lilla underverket :)

Vi kommer upp och kikar på honom/henne :)



kraaam

2009-09-29 @ 19:04:18
URL: http://mrsolmebo.blogg.se/
Postat av: Lurv

Hm, ni missade då en riktigt "guldrulle" i lördags.. ni MÅSTE se Död Snö ;o) Å ja nog faen kommer ni å få göra rätt för er när vi ska flytta... finns HUR mycket som helst å bära,diska,städa osv... så oroa er inte över den biten inte ;oP

2009-09-30 @ 02:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0