Förkyld

Gomorron på er.
Nu va det måndag igen för ovanlighetens skull. Jag har vart uppe sen 7 för jag skulle åka till jobbet strax efter 9, men det fick va idag. Jag hostar så jag tror jag ska storkna och får sån huvudvärk att det känns som huvet ska explodera.
Känns inte som jag vill gå runt på jobbet i det läget, dels för att jag inte är frisk än, sen får juh folk panik om man råkar visa sig sjuk nu, med galna grissjukan och allt.
Imorrn ska jag dit iaf, jag får panik av att va hemma en dag så här, jag har varken råd eller känner att jag vill sätta nån annan i klistret. Nu fick Stina hoppa in och hjälpa till där jag skulle ha vart idag, tur det bara handlar om 3 timmars jobb, så hon bara ska hjälpa med det viktigaste.


Helgen har vart lugn här, är som sagt inte piggast i världen. den här förkylningen kom som ett brev på posten.. över 1 natt bara. En dag hade jag lite ont i halsen, nästa så va det totalt kört. När jag väl kom förbi nysningarna så kom hostan och den verkar inte vilja ge sig i första taget heller:(

Kokka och Lurva va upp hit en sväng i lördags, dom hade vart iväg och inhandlat sig en barnvagn dom:P
Vi käkade lite på kvällen och jag klippte även Kokka. Nu är det gjort för ett tag framöver iaf, jag tog runt 1 dm så det underlättade borstningen iaf:P
Igår jobbade Magnus kvällen och jag spenderade tiden framför datorn med bejeweled blitz eller med korsordet i sängen.
När han väl kom hem vid 21.30 käkade vi Makaronilåda, eller mest han, för jag hade tryckt i mig så mycket konstigt under em att jag tydligen va mätt^^
Det blev över till både matlåda till honom idag och till middag i em också.


Ska ta mig till affären här när den öppnat och inhandla lite nya halstabletter, för nu är mina slut:(
Funderar på en kopp te med honung i med, har jag tur så hjälper det. Jag vill minnas att det funka när man va liten, men jag undrar hur sjuk man egentigen var då:D

Idag var det f.ö helt vitt på gräset här ute när klockan var 7. Det va dagg som va så nära frost det kan vara, utan att vara det:)
Snart bir det nog kallt på riktigt, älskar vintern här uppe i Siljansnäs.. helt underbart!!!!

Nu ska vi bara hitta nånstans att bo med, tänk om vi kunde hitta ett hus att hyra som har öppen spis o sånt mys med, det vore guld värt!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny Ölmebo

Ja usch inge trevligt med förkylningar :/

hoppas det släpper mkt snart krama



2009-09-07 @ 08:57:07
URL: http://mrsolmebo.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha okej då. Men Abbath kanske skulle passa istället, med tanke på att den förmodligen kommer både pissa och skita på mig när den väl är ute :P

2009-09-08 @ 22:59:30
URL: http://hecate.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0