Marknad

Jao, idag har jag jobbat mina 3 tim på igelkotten igen. Nu är jag klar där för nästa vecka väntar Edshult.
Magnus har vart trött hela dagen, han va uppe när jag kom från jobbet, min telefon hade tydligen väckt honom. Vi spelade lite innan han gick och lade sig igen, sen var det dags för mig att hoppa på bussen till Leksand för att öta upp Stina. Så honom märkte jag inte av mycket idag:(

Stina och jag åkte till Rättvik på marknad, det va en sjuhelvetes massa folk!
Dom hade nog sett vädret och va rädda för att det skulle bli snöstorm imorrn, men idag har det vart kanonväder.
Jag handlade bara ätbara saker, haha
Blev en påse marknadsgodis, för det ska man tydligen ha fick jag för mig.. inte mycket som är gott däri dock, skumt godis det där, allt smakar verkligen bara socker.
Sen köpte jag som tur va naturgodis, torkad frukt är mums det. Iaf det jag köpte, jag smakade dock kanderad ingefära först men det va då ingen hit, satan va starkt det va.. sved i munnen en timma efteråt:S

Sen skulle jag köpa bröd fick jag för mig, men dom hade verkligen bara 2 sorters matbröd. Det va extremt lite i påsen med så det slutade med att jag kom därifrån med 4 påsar div bullar och en påse matbröd. Sen fick jag med mig en andel i dagens v65 med, den fick man på köpet när man tog deras erbjudande av 5 för 4. tvivlar på att det blir många kr om det skulle gå in dock. När jag köpte min så var jag nr 28 på andelen och man vet ju inte hur många som var efter mig heller. Vi får se helt enkelt, jag passade på att köpa helgens Harry Boy med tills imorrn. Magnus och jag spelar för 50kr/v, men hittills har vi inte vunnit en krona:P


Fick beslut från Försäkringskassan om havandeskapspenningen idag med. Jag blev beviljad fullt, vilket känns helt UNDERBART. Nu ska jag bara lista ut hur i helsike jag ska få ihop alla siffror för hur mycket jag har i årsinkomst det här året så dom kan räkna ut hur mycket jag ska få/mån. Det va inte dåligt krångligt kan jag tala om, men senaste inkomstuppgifterna dom hade på mig var från -94.. då började jag gymnasiet och hade inte jobbat en sekund i mitt liv än, man undrar varför dom ens brydde sig om det liksom.


Mamma körde upp idag med, men kuggade tyvärr. Bättre lycka nästa vecka får man väl säga:) Går det lika bra som idag (om man bortser från en liten sak då förståss) och hon klarar teoriprovet med nästa vecka, så har tanten körkort sen. Vore ju helt jävla underbart!!!!!!



Nu jobbar Magnus, jag är dödens trött efter dagen, har vart uppe sen 6 och ränt omkring så det känns kan jag lova.
Han ska jobba dag imorrn med så han kommer va borta hela dagen igen, men sen är han ledig tills söndag em iaf.
trist och va hemma själv, jag blir så otroligt rastlös:(
Han däremot trivs nog lite för bra med att va själv, skumt att det kan va sån skillnad mellan oss där. Jag vill helst inte spendera 5 min ifrån honom om jag inte måste, vilket jag självklart måste:P Men jag antar att jag är nykär fortfarande, det är inget jag gråter för.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, sen ska jag nog slänga mig i sängen och läsa lite. Känner inte för att vara uppe mer just nu, sängen känns som en bra idé då. Magnus kan nog roasig själv när han kommer hem iaf.

Hoppas helgen blir bra, själv hoppas jag verkligen på kyla. Trött på att svettas vårfloder..bleh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0