Idag är vi produktiva!

Beroende på hur man ser det då.
Jag har tex inte kommit i några som helst vettiga kläder idag, jag har fortfarande bara min LHC tröja på mig, så har det vart hela dagen^^

Däremot så har jag tagit tag i målandet ordentligt. Tavlan som ska va till Kokka och Lurvs sovrum nångång i framtiden alltså.. men OJOJOJ va avancerat jag va tvungen att göra allt. Det va jättelätt att komma upp med en idé, det va också jättelätt att lägga ut en "plan" i Paint shop.. sen va det ganska lätt att skissa upp allt på en sisådär 7 stora smörpapper. Men sen.... nja, inte så mycket.
Nu har jag börjat måla upp allt på duk, det ser självklart förskräckligt ut eftersom det börjar med botten och basfärger för att få ett hum om hur saker och ting ska vara. Sen ska det kletas hit och dit, vissa saker kommer egentligen inte ens att synas när allt är klart. En del kommer jag nog förenkla, det kvittar egentligen om man ser minsta lilla detalj.. det är inte saken liksom.


Nu var det dock dags för en paus, jag har suttit i den där duken sen kl 15, jag ser i kors och nacke/rygg känns som en stor planka. Jag saknar mitt staffli! vete sjutton vart det tog vägen, men jag anar att det vart bortkastat i flytten från Jimmy som så mycket annat man inte tyckte man behövde längre.

Funderar på att ta mig lite kaffe och äta nån macka eller så, men först blir jag tvungen att röja ordentligt i vardagsrummet. Bordet är belamrat med färgtuber och penslar, papper och pennor och en stor duk med kletig färg på.


Imorrn blir det upp kl 5 igen.. brrrrrr
Vi sov SKITLÄNGE idag, det blev lite sent igår. Slutade med att vi klev ur sängen vid 11 tiden idag, jag fick smärre panik:(
Jag vill inte gärna sova längre än till 10 på helger eller när jag är ledig.
Jag måste vara uppe så jag kan äta ordentligt på mina tider jag är van vid annars blir det helt kokko i hjärnan.
Skönt att man har fått in lite rutiner. Idag blev det dock ingen middag för mig. Magnus jobbar så jag skickade med honom en matlåda med makaronipuddig från i veckan. Jag har suttit fast i tavlan och inte märkt att tiden dragit iväg alls. Alldeles för sent att laga nån mat nu, det får bli kvällsmat istället:)
Sen är det bara att vänta in Herrn här:)
Blir inte mycket vaket för mig efter det dock om jag ska orka upp imorrn.

Hoppas det går bra att jobba, men jag känner på mig redan nu att det kommer gå åt fanders. Men försöka lär jag göra.. envishet finns det gott om.
Däremot så vill jag inte bli så kass i kroppen att jag inte kan göra nåt annat efter jobbet, då blir det att tänka om vare sig man vill eller inte.



Nä.. städa upp var det ja.. ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Lurv

"Jag måste vara uppe så jag kan äta ordentligt på mina tider jag är van vid annars blir det helt kokko i hjärnan." Blir???



Å johoo, de e noga med detaljerna.. å alla streck måste sitta ihop ;oP Fråga kokka får du se

2009-10-05 @ 03:43:12
Postat av: Jenny Ölmebo

mm ta det lugnt gumman krama



å du.. nu vill jag att se en magbild!! :)



kraaaaaaaaaaaaaaaam

2009-10-06 @ 17:16:04
URL: http://mrsolmebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0