Hurtigt värre... kanske inte så mycket..

Kl är bara 2 än, det finns alldeles för många timmar på den här dagen har jag insett.

Har än så länge hunnit med att jobba 3tim på ett av dagisen här uppe i Näs. Efter det vart det hem och dricka morgonkaffet vid halv 10 tiden och packade upp ett helt gäng med div serier som jag inte hunnit se än.
Kollade självklart genom ett par, Criminal Minds och CSI NY bla, sen tog det stopp.
Jag blev rastlös så att det inte ens funka med Supernatural (det funkar ALLTID med Supernatural). Har gått en sisådär 15 varv i våran enorma lägenhet för att hitta åtminståne 1 möbel att flytta på. Jag vill så gärna möblera om, men det går juh banne mig inte här!!!!
Tror det är flyttnojan som hunnit sätta in. Sen vi fick se den andra lägenheten har jag möblerat i huvet ett antal ggr och det är lagom frustrerande att sitta fast i röran här då. (jag kallar det röra för att vi har alldeles för mycket möbler för en etta)

Hur som helst, jag gav mig på att putsa fönster istället. Nu är iaf rummet klart, köket fick vänta för min rygg strejkade ganska snabbt efter resterande städning. Kan inte flytta på köksbordet själv nu. Kan, kan jag väl, men dumt att utmana ödet när Magnus faktist kommer hem från jobbet så småningom.
Dåligt ironiskt att jag verkligen funderade på allvar att möblera om när han va på jobbet, jag hade inte ens kunnat putta på tv bänken 1mm, HA!

Fick dra ett varv med dammsugaren när jag ändå flyttat på sängen inför fönsterputs, passade även på att putta bort soffan och gjorde en telefonladdar-rensning.. det satt laddare i ett uttag till telefoner som inte används på 6 mån.. helt sjukt.
Sen blev det till att skura golven, och sen storstäda jag toaletten med. Hade jag kunnat så hade jag tvättat, men tji för att jag inte har tid förräns på lördag:(
Måste ta och rensa min garderob med. Det är åtminståne 10 par skor som kan packas ner inför vintern. Och dessutom så är det skönt att det redan är gjort sen.
Gick egenom en säck med vinterjackor förut idag med, men jag insåg att den nya jag köpt vägde upp för dom allihop, dom fick ligga kvar i säcken.. får se om nån av dom nånsin kommer användas igen.


Nu är det bara drygt 40 min tills Magnus slutar jobbet. Han hade fått nytt schema idag med, något otippat att hans lediga vecka ska infalla på den enda vecka jag jobbar fullt.. Nästa vecka börjar allvaret med Edshult, kommer va ett slutgiltigt prov för vad kroppen egentligen klarar av nu. Får jag ge upp efter halva veckan så är det nog läge att tänka på föräldrapenning iaf. Det suger, men jag har inget val isf:(


Nu ska jag nog brygga mig en kopp Java till, sen ska jag se om jag kan komma på vad som ska tinas upp från frysen. För mycket beslut för min tröga lilla hjärna.. hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0