Gomorron världen

Idag är det löööördag! Eller är det så?
Jag vet knappt längre, dagarna flyter samman till ett stort virrvarr av ingenting tycker jag.
Magnus jobbar och sliter häcken av sig, själv går jag hemmaoch försöker hitta på saker så det känns som jag har uträttat nåt innan han kommer hem.
Jag lider verkligen, men samtidigt är det skönt att orka med hemmet ordentligt. Det hinner aldrig bli stökigt, aldrig bli massa disk och det är onekligen rent här för jämnan.
Jag har blivit en sån där typisk hemmafru som har maten på bordet när gubben kommer från jobbet.
Hur det än är, så ska inte Magnus behöva göra nåt här hemma när han jobbar mer eller mindre konstant, det enda som han får hjälpa mig med är dammsugning av vardagsrumsmattan. Den tar knäcken på min rygg vill jag lova:(
Dammsög den igår em och är stel som en planka i ryggen än idag, uscha.

Idag ska vi få besök här som det verkar. Det lutar väl åt att vi blir 8 pers i våren lilla 1a, en av dom är förvisso en bebis men 8 pers är 8 pers.
Jag vet inte om jag orkar, men Freundas föräldrar ville träffa oss när dom är i Dalarna och hälsar på från Gotland och det är klart vi vill träffa dom med. Helt underbara människor som orkade och var villiga att inkvartera 4 extra tokar under 1 vecka på Gotland i somras <3

Det har inte hänt nåt här direkt. Magnus har som sagt jobbat en hel del. Varenda helg nu i 5 veckor tex, men han tänker på pengarna i första hand, vi har ju en dubbelhyra att betala snart och jag vet inte när mina pengar från FK behagar komma in på kontot:)
Det ringde en gullig tant från FK i förrgår. Hpn ville veta hur jag hade räknat för att komma fram till min årsinkomst och jag bara skratta. Jag har verkligen inte en aning om hur jag gjorde det, men just då tyckte jag att det vart så rätt som det kunde bli. Hon skrattade lika mycket hon och förklarade hur det skulle räknas för att sen räkna ut det i telefonen tillsammans med mig. Vi kom fram till en summa tillslut och hon frågade om om hon kunde fastställa den vilket jag knappast kunde invända emot:P
Det skulle komma ett papper på posten här snart iaf, då borde jag veta hur mycket jag får (vilket lär va kass eftersom det är sjukpenning-grundande)och förhoppningsvis när.


Bror va här och hälsade på en sväng med. Han kom förra torsdagen och stannade till lördagen. Nu betalade vi hans WoW konto vilket innebar att han mest satt vid min dator hela tiden, men kul att se honom iaf:P


På tidag ska jag ta min spruta mot galna grissjukan. Jag vet inte hur mycket jag har velat fram och tillbaks med det beslutet:S Men nu är det iaf bestämt på grunderna att bebis iaf blir vaccinerad. Det är det viktigaste för mig, speciellt med tanke på hur många som inte tar sprutan.. man vet inte vad det kommer finnas för konstigheter på BB när det är dags att ta sig dit med.

Den paniken har infunnit sig med. Maria försöker förklara för mig både en och 10 ggr att när den tiden väl kommer så går det bra.
Jag känner mest att jag har panik över att jag sitter mer eller mindre fast i Näs. Men som jag ser det finns det inget annat val. Jag kan inte "flytta" till Borlänge på obestämd tid, jag har inte en aning om när bebisen tänkt sig titta ut, det kan vara allt från nu tills ett par veckor efter beräknat datum liksom.
Finns inte en chans att jag är hemifrån så lång tid.

Så jag vet inte riktigt hur det här ska gå. Jag får helt enkelt hoppas att det inte är dags mitt i natten (yeah right) och jag kan få någon att komma hit och hämta mig för att sen åka till Falun. (yeah right igen)
Sen får man väl bita ihop så gott det går... Men fy va jobbigt att det ska just DEN biten som gör mig mest nojig nu.

Har iaf handlat lite mer nu. Behöver köpa lite små mössor bara så har vi väl det vi behöver i klädväg vid hemkomst osv. Självklart behövs det mer, men det som ska packas ner i BB väskan är iaf klart sen.
Mamma har köpt ett babyskydd till oss, det kommer på posten här i veckan som kommer skulle jag tro <3
Sen har jag köpt lite täcke, kudde och spjälskydd och dyl till spjälsängen.
Linda skickade med Magnus ett paket med salvor och sånt som kan va bra att ha till bebisen med. Tur man har folk omkring sig som kan hjälpa till så, jag har ju ingen aning om vad jag gör. Likadant Jenny, som får lyssna på dumma frågor hit och dit från mig, haha
Mamma ska få inhandla skötbordet på IKEA med, det FINNS ju iaf ett där^^


Nu börjar jag VERLIGEN bli taggad på flytten, jag vill, vill, vill!!!!
Jag möblerar i huvudet hela tiden^^
Måste skaffa vinröda kuddöverdrag till soffkuddarna, nån mer uppsättning paneler till vardagsrumsfönstrena med i vinrött. Allt finns ju på tradera, så billigt blir det med:)
Sen ska jag kolla upp om jag hittar några nattduktbord med. Det ska inhandlas en till gardinstång från IKEA till fönster sen en extra till att bygga sänggavel av. Blir kanon det när det är klart:P
Blir till att sy ihop nåt sånt här:) Riktigt smart och snyggt som attans..



Nattduksborden får väl bli nåt IKEA.. liknande dessa. Dom är billiga, det är det viktigaste just nu.
Sen kan man måla dom i valfri färg med:)



Mattor behöver vi med!!!
En lång till hallen, finns billigt på rusta:P
Det får nog bli en sån här 3,5m lång sak. Det va blått i hallen vill jag minnas.




Barnrummet har jag en grön trasmatta till, den köpte jag till köket här när jag flyttat in, men den ligger mest ihopvikt. Matta i kök är alldeles för opraktist.. om jag inte hittar nån fin plastmatta då^^

Sen kan man ta mattan som ligger i hallen här och lägga i vårat sovrum.

Till vardagsrummet har vi ju den stora svart/vita mattan redan, men nåt mer kommer behövas där då vardagsrummet är så mycket större.
tex några små runda mattor i vinrött. Men det finns väl knappast bara för man vill ha det:P

Sen behöver vi nån taklampa till vardagsrummet, har bara uplighten där annars, kanske blir för lite.. men det är en senare fråga:P

Ni ser, det blir en del, men inget kostar ju direkt mycket som tur är.

Skötbordet kostar en 600:-, det är det enda jag känner att jag vill ha av dom jag tittat på, sen att det inte är en stor otymplig möbel heller är ganska skönt.




Måste ha en ny pedal till min symaskin snart med, det har liksom runnit ut i sanden och jag kommer bara på det när jag verkligen vill använda den. Det är lagom drygt att man har en symaskin men inte kan använda den pga att pedalen/sladden blev kastad av nån i en flytt.


Var till kyrkogården igår och fixade till Magnus mormors grav med lite gran/tallris och satte upp lyktan.




Sen gick Magnus och jag dit vid 22 tiden och tände ljus i minneslunden för David, farfar och ammor.
Nästa gång är den 20e januari.. nu när man iaf har tillgång till en minneslund ska det upp ett ljus för David då med.








Nä nu orkar jag inte det här längre...

Funderar på om jag ska knalla ner och se om det finns nån tvättid, korgen är inte full, men då slipper den ju i ärlighetens namn bli det med:P

Kommentarer
Postat av: Jenny Ölmebo

Inga frågor e för dumma gumman :)

bara å fråga på.

ja sen när ni kommit ordning och bebis är urkläckt så kommer vi upp och hälsar på :)

har jag säkert med mig lite kläder som jag har liggandes här i både pojk å tös, så det spelar ingen roll vad du än får för kön så har jag kläder ;D



Ja, ta det lugnt med din rygg gumman.



stoooor kram och ett försiktigt smek på magen

2009-10-31 @ 19:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0