Baka kaka!

Igår kväll kl 10 bestämde jag mig för att baka kakor. Bästa tiden för sånt eller?
Hur som helst, syltkakor fick det bli, dom går snabbt och jag va väääldigt sugen på just syltkakor. Undrar varför *muttrar*




Dagen är lång idag. Solen lyser men det blåste iaf liiite ute. Behövde ingen jacka när jag var till affären åtminståne.
Var tvungen att inhandla nytt margarin så man kan baka lite till. Har blivit beordrad av Björn att ta med dit om jag ska få mig nåt kaffe WTF!?!?! hahah
Maria får väl ta 1 hon då.. men det är ju i ärlighetens namn inte SÅ mycket socker i dom, sen är dom pyttesmå med.

Tänkte ta och baka Vaniljdrömmar den här ggn, men vi får väl se. Det kan ju sluta hur som helst.

Imorrn drar vi in till Borlänge som det ser ut. Magnus och jag funderade på en bio, tänkte kolla på Surrogates med Bruce Willis. Jag fick ju 2 biobiljetter på posten igår, lika bra att använda dom nu medans det finns tillfälle:)



Ser ut som vi kommer stanna tills på fredag iaf. Magnus är ledig och hade lite planer på att hälsa på sin farmor bla. Jag har sååå svårt att träffa folk sådär, sen vet jag att hon inte mår så bra heller:(
Men klart jag kommer följa med, hon vill garanterat träffa mig också och jag vet att Magnus skulle uppskatta det.
Sen ska jag hämta ut min babybox med:D
Vet dock inte vilken man ska hämta.. Babyproffsen eller Barnens Hus.. hmhm



Maria hade hört att Barnens Hus va bättre dock..



Har suttit och tryckt i mig frukt hela dagen känns det som. Magnus försökte förklara att det inte är bra att äta för mycket C-vitamin. Jag försökte kontra med att satsumas är små, så det tar längre tid att överdosera på dom.. haha
Jag kan verkligen inte sluta trycka i mig, det är så gott!!!!
Hellre frukt än godis säger jag. och nåt sånt köpte jag inte ens i affären.. bara massa annat gott:P



Blir makaroner och falukorv till middag idag, funderar på om Magnus ska får göra stuvade makaroner, jag kan det inte, smakar garanterat peck om jag ens försöker.
Sen ville han ha nån "efterrätt", tanken blev äpple och keso *mums*, men dom röda äpplena såg inget skojiga ut och det är inte lika gott med sura gröna äpplen till.
Jag köpte iaf keso så det finns. men efterrätten idag får faktist bli risalamalta, det är ju ÄNNU en ursäkt att trycka i sig mer frukt:D:D

I förrgår kollade vi på "9" förresten. VILKEN UNDERBAR  FILM!!!
Inte för att något som Tim Burton är inblandad i kan va dåligt:D
Se den!!!!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Nästan så jag gråter när jag hör att folk inte gillar True Blood, själv är jag helt galen i den serien :D

2009-10-13 @ 13:56:53
URL: http://www.busbebis.se/wordpress
Postat av: Maria

Hehe...jag har ätit så lite socker de här dagarna, att det säkerligen räcker utmärkt med bara en kaka :D



Min dietisttant sa att tre frukter per dag är ungefär lagom, inte bara i sockersyfte. Men wtf...äter man satsumas så kan man ju trycka i sig 30 på en dag :P. Undra varför jag fick rådet att köpa apelsiner istället^^

2009-10-13 @ 15:24:29
URL: http://hecate.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0