Varför är man inte miljonär?

Om vi nångång kunde vinna på travet, mer än 60:- förslagsvis. Det finns sååå mycket jag/vi vill ha och behöver, helt sanslöst.

Idag har Magnus roat sig med att plocka ner laptopen i molekyler, vi var helt säkra på att den skulle va full med damm för den låter nåt förbaskat mycket. Efter många om och men så kom den isär, inte ett dammkorn i.. pffff
Sen återstog bara att sätta ihop skiten igen. Han skaffar sig jobb sina lediga timmar kan jag lova:P
Installerade windows7 på den igår med, men den är helt enkelt för gammal.. finns inga drivar till nåt senare än xp^^
Nu ska han nog installera ubuntu på den istället, vi vill juh ha ljud på den så vi kan se film i sängen!
I övrigt flöt W7 kanon på den.

Hur som helst.. en ny laptop vill vi ha.. jaooooo
En sån där lite söt rosa sak.. jag har tittat ut 2st  som jag tyckte Magnus skulle fundera på om några.. haha



Sen vill vi ha en ny TV, mest Magnus förståss. Jag har aldrig köpt en TV i hela mitt liv och kan inte förstå hur man kan vilja kasta ut 20.000 på en apparat som bara STÅR där. Men visst, funktionerna som finns nu kan ju få även mig att tappa hakan och dregla, sen är ju ganska många av dom ganska snygga med.
Mackan hade köpt sig en LG, den verka inte helt illa alls.



Själv vill jag mest ha SKOR!
Jag vill ha MASSA skor.. Jimmy Choo på H&M.. har ni sett???
Jag kommer aldrig ha nytta av skor av det slaget igen, speciellt inte som att det mer än gummistövel-mode att bo här, men jag kan ta dom iaf. Dom kan få bo i min bokhylla så jag kan ta på dom ibland iaf *please*



MMM



Sen finns det juh massa såna där saker som man faktist behöver på riktigt också. Tur man inte flyger iväg alldeles i tankarna, det finns ett stopp när saker väl ska betalas. Då är det tur man tänker mer än 1 gång minsann.




Idag skulle jag vart hos BM, men bussen ville annat. Den åkte helt åt fanders och det kom ingen annan:(
Jag har skickat ett argt mail till dalatrafik idag, nu hoppas jag bussen kommer imorrn.
Fick en ny tid kl 10 imorrn bitti, samma som idag så det är samma lika med bussen igen. Men tro att jag fick skämmas när jag fick ringa BM 25 min innan min bokade tid och tala om att bussen inte kom!!!!
Hon frågade om jag kunde komma senare idag, men det går ju ingen buss förrn kl 14 igen, så det fick bli imorrn.


Jag har köpt lite strumpor idag med, till bebisen:P
Dom va så söta så^^


16kr för 4 par, helt OK i min mening^^

Imorrn ska jag även hämta ut sängkläder, spjälsjydd, kudde och babyskydd på OK/Q8 i Leksand. Jag som tänkte jag skulle få handlat med *suck*
Men bara det där väger drygt 5kg och kommer va jobbigt nog att släpa på.

Gillade iaf sänggrejerna, Gult är relativt neutralt med. Det är underlakan, kudde, påslakan, täcke och spjälskydd. Kostade mig inte mer än 100:-



Letar efter lite tröjor till Magnus med, men det finns sjutton inga vettiga herrkläder som inte kostar en förmögenhet:(
Själv har jag köpt mig en kofta/cardigan, OM den kommer vs. Säljaren hade lite kassa omdömen, men jag chansade iaf. Det roliga är att adressen till säljaren är på min gamla adress i Karlstad, granne med Nisse o Trög, men kommer inte min tröja då skickar jag dit Jenny, hahaha.. då får dom se på andra bullar:D



Sen köpte jag gardiner för ett tag sen med, får hoppas dom dyker upp med. Svarta är dom, men det är fina glitterstjärnor i med. Dom påminner om mina mörkblå jag har, blir jättefint det:)




Resten som blivit handlat på sista tiden med...

Den här var söt som attans! köpte 2 bodies med och ett par byxor.




Det här är en väggdekoration, ska sitta övanför våran i säng i sovrummet sen när vi flyttat, är tanken.
det betyder f.ö "kärleken övervinner allt" för dig som inte orkar googla:)





Det här halsbandet vann jag med en dag. På brickan som hänger står det självklart Magnus, haha





Man skulle kunna tro att man handlat ihjäl sig, men av allt som jag nämnt så har inget kostat över 100:-. Jag klarade mig säkerligen på 3-400 för allt tillsammans, med porton hit och dit med.
Babyskyddet har ju mamma vart snäll och köpt till oss med, så det är ingen kostnad vi behövde stå för heller:)


Sen har jag handlat stål idag med! Stål tål jag, billigt var det och fint är det med.
Titan hade självklart vart idealiskt, men då var vi tillbaka till det där med att va miljonär igen.. vilket vi inte är.. hahah

Ne, nu ska jag slappa ett tag, göra mig lite kaffe och ta en smörgås kanske.
Vi tänkte äta varma mackor ikväll här, men det fanns inget roligt bröd så det fick bli lite av minipizza på små hönökakor istället (heter det ens så?).












Kommentarer
Postat av: Jenny Ölmebo

Åååh så söta barnsaker :)

mysa



Hehe ja lita på att jag står där med ett basebollträ i högsta hugg och frågar vart fan min komois cardigan tagit vägen!!! :)



Ja det var inte dåligt vad mkt ni fick för så lite :)

Toppen det.



Jädrar vad snygga skor! dregla



Åh vad jag saknar dig, men snart hälsar vi på.

:)

kraaam

2009-11-10 @ 08:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0