Sprutdags











Idag ska det pokas med en TRÅKIG nål i armen. Hade det vart en kul nål hade den lämnat efter sig färg och ett mönster av nåt slag, men så kul får man inte ha!
Men när sprutan väl är tagen så är det iaf ingen som kan anklaga mig för att jag inte gjort vad jag kunnat mot svininfluensan iaf. Jag vet juh fortfarande inte om jag borde ta den eller inte, men efter att ha funderat lite så är det ju skyddet för bebisen jag vill ha. Nu är det så många som tackar nej till vaccinet att jag inte har en aning om vad det kommer cirkulera för bakterier och smittor på BB när det är dags, jag vill inte ta risken känner jag.

Trist att behöva åka in till Leksand, men bussen är iaf gratis (dit, vet inte hem dock), har man kallelse ska den bara visas för chaffisen så åker man gratis. Jag låg och försökte påminna mig själv inatt om att jag inte får glömma att handla nåt idag så jag får kontanter till bussen, men det slapp jag nu:)

Handla ska man göra iaf, ska försöka hinna in på hemköp efter sprutan är tagen. Vet inte hur i hela fridens namn jag tänkt hinna med den. Jag ska va hos BM 14.45, sen går bussen hem strax efter 15. Om jag ens hinner med den, det återstår ju att se.
Tänkte vi skulle äta kycklingsallad idag, va så länge sen. Igår blev det bara lunch, ingen middag. Gjorde fruktsallad på kvällen istället.
Magnus han låg mest hela dagen igår, han har ont i magen och jag är orolig att det är blindtarmen. Han hade pratat med en sköterska på jobbet idag iaf, hon sa att det lät som det kunde va blindtarmen eller njurarna. Hoppas det går över istället, men hänger det i framåt veckan så är det han som får baxa sig till doktorn, vad han än har att sätta emot!


Ne, bussen går om nån timma, ska slappa lite innan dess, känner mig helt urvriden, fortfarande. Är så extremt trött hela tiden nu, igår somnade jag mitt på dagen igen, vilket innebar att jag mådde peck när jag vaknade sen.



Får hämta ut lite paket med nästa vecka. Har sängkläder till spjälsängen att hämta ut på OKQ8 i leksand, sen kommer troligtvis Babyskyddet dit också för det skickades också med schenker.
Privpak är bläää, men jag har BM den 9e iaf så det ska nog hinnas med:)

Kommentarer
Postat av: Maria

Antar att du upptäckte att du åker båda vägar gratis när du fått kallelse. Hm, kan inte sköterskan på jobbet knacka lite mot njurarna då? Det brukar göra pissont om det är nån inflammation på G. Hur som haver så kanske han borde kolla upp skiten, varken njurbäckeninflammation eller blindtarmen är ju särskilt party :S



Well...hoppas den trökiga sprutan gick bra, och att du också bara blir lite öm i armen.

2009-11-04 @ 13:25:32
URL: http://hecate.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0