Gomorron!

Nu är man vaken också. Ugh trött man är, fast jag har faktist sovit hela natten den här ggn:)
Blev sent som attans igår igen. Magnus köpte in ett nytt spel till PS3an som vi fastnade i, ett sånt där totalt meningslöst spel som trots allt krävde lite hjärnkapacitet.
Sen när det väl blev dags för säng så kollade vi nyaste CSI innan det va släckning. Tror inte Magnus hade lätt att somna inatt, va helt skumt för han brukar däcka på nolltid:(

Idag ska travet inhandlas, det är ungefär så långt jag kommit i planeringen. Frukost vore ju gött med så det ska väl tas tag i om det finns nån. Blir nog till att rulla ut till affären kanske.
Ska lägga mig och läsa genom Twilight böckerna igen med tror jag, iaf från new moon och fram, orkar mig inte genom Twilight igen nu.
Måste köpa dom på engelska med, hatar svenska böcker, det försvinner för mycket i översättningarna.
Jag har bara Twilight på storpocket, Eclipse på storpocket, men den är på spanska. Så det är ett gäng böcker som behövs.
Nu håller jag mig till e-böckerna så länge.. och laptopen:)
Man skulle ha en sån där läsplatta som kommit nu, men 3000 spänn får man MÅÅÅÅÅNGA riktiga pappersböcker för, så jag tar nog hellre det:)

Har inte gjort så mycket mer sen sist här. Packat ner alla prydnadssaker (läs: ljus, ljusstakar och annat som har med ljus att göra). Det började bli för tomt i rummet så nu får det va ett tag. Behöver dessutom packa upp lite av kartongerna i den nya lyan innan jag kan packa ner mer nu. Jag har 2 stora kartonger kvar som är tomma, men dom vet jag inte riktigt vad jag ska fylla med. Blir nog datagrejer, sånt som man plockat ur och lagt på hög till bättre behövande osv. Har en hel hög med tangentbord och hårddiskar liggandes i en av garderoberna som behöver en kartong:)
Förhoppningsvis kan vi få nyckeln på onsdag eller nåt, bara hoppas Bosse är kontaktbar. Sen ska det ringas till Telia och flyttas bredband och telefon och sånt sköj med... ugh, glad att det inte är mitt jobb kan jag säga.

Dalakraft ringde Magnus här i veckan, vi fick veta att han fortfarande har ett avtal som gäller när man nyss flyttat in. det innebär att vi fortsättningsvis, mer eller mindre, kan halvera våran elräkning. Vi har betalt nästan dubbelt så mycket mot vad vi behöver pga att vi har ett rörligt avtal.
Skönt att det blir ändrat iaf:)

Sen har mamma vart värdinna för ett ljusparty med:) Nu köpte hon den där lilla katten åt mig:D:D En liten svart kattunge i porslin som det ska stå ett värmeljus i. Jag va alldeles för snål för att köpa den själv, men tydligen så skulle den sluta säljas i årsskiftet så mamma passade på att köpa den åt mig.
Sen har hon köpt en nalle till bebisen med, som det finns en liten påse i mig vetekorn och lavendel. Man kan ha den liggandes i sängen vid fotändan tex, lavendel är ju lugnande.
Finns en hel del massa coola saker på det där Partylite, men attans så dyrt. Jag såg en skitsnygg väggljusstake man har värmeljus i, som en lång slinga typ, men det finns liksom inte en chans i helvete att jag betalar 900 kr för den. PFFF

Oh, sen skulle mamma kolla läget på en bakmaskin med, jag frågade som sagt om hon tröttnat på sin än. det brukar faktist hända ganska fort, om inte annat så har hon 2 av allt:) Men nu visade det sig att hon inte hade det, men det finns en extra som inte används hos hennes svärmor, så med lite tur så vill hon skiljas från den:)

Sen ska det inhandlas en stavmixer här, en med alla tillbehör så man kan slabba ihop egen barnmat sen när den tiden kommer. Lika bra att vara förberedd. Det finns ju såna skitbra portionsburkar man kan köpa, sen är det bara att frysa in:)

funderar på nån av dessa, alla finns på Jula och ingen kostar över 400:-



och burkar finns det ett ganska brett utbud av, men jag ska nog ha dessa.





Ne, nu är det frukost som gäller, vart fastnandes här en dryg timma så nu är jag svinhungrig.

Puss o kraaaaam




EDIT: V38 idag :D:D

Kommentarer
Postat av: Jenny Ölmebo

ja det låter förnuftigt att inhandla :)



Vad skönt att få mindre elräkning :)

Skönt när flytten är klar bara väntan på bebis kvar då :)

2009-11-21 @ 16:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0