December snart och det bara regnar!!!!

Nu är det mindre än en vecka kvar till 1 december. Det kan man dock inte tro om man tittar ut, regnet står som spön i backen här. Jag har ingen som helst lust att ta ett steg utanför dörren, men jag hämtade posten förut iaf.. och blåste nästan bort.
Ska tillägga att det inte är lätt att bli bortblåst när man väger över 100kg!!!!

Ja, det gör jag, har gått upp 18kg under graviditeten, jag är glad det inte är mer.
Jag har aldrig vart direkt liten, men jag har då aldrig vägt 3 siffrigt heller.
Men, man får se det possitiva i det.. det finns en anledning:P

I måndags var jag hos BM igen, hade högt blodtryck så hon blev lite orolig och kollade så jag inte hade nån äggvita i urinen. Hon ville vara säker på att jag inte fått havandeskapsförgiftning. Hade ett tryck på 135/85, jag har inte haft nåt annat än 120/65,65 under dom här 9 månaderna.
Efter att hon kollat det så tog hon liggande tryck istället, för att se om det kan ha vart nåt annat som ställde till det. Trycket sjönk till 130/80 istället då iaf.

Magen mätte hon med, den hade växt 1cm till så nu låg den på 36. HF låg på 157 nu, klart mer än vanligt också. Det brukar vara runt 146/147.

Allt detta är tecken på att det är dags snart sa hon. Magen ser nätan genomskinlig ut med, uscha.. helt blåstrimmig och vit^^
Men ett plus i kanten är väl att jag inte fått en enda bristning!! Det tackar vi för:D

Hade fruktansvärt ont resterande dagen i måndags, hon har känt så mycket nere vid huvet så jag kunde knappt gå här senare på kvällen. Hade världens längsta sammandragning, den höll i sig hela resterande dagen.
Det va bättre igår iaf, hade lite ont framåt kvällen men det hör inte till ovanligheterna.

Flytten ska bli av till helgen är det tänkt, vi försöker få tar på hyresvärden så vi kan få nycklar. Men där har det vart upptaget hela dagen så här långt. Anar nästan att luren ligger av och mobilen hans är avstängd.
Jag måste ta och lägga in spurten på packandet här, har bara två tomma kartonger just nu, så nyckeln till nya lyan känns väldigt angelägen. Skulle verkligen vilja kunna packa upp allt där och få lite mer tomma kartonger tillbaks.
Sen ska det fixas släp med, vilket vi inte kan göra frrn vi vet att vi verkligen får nyckeln. Allt är megarörigt, jag blir galen!!

Telefon, bredband och el är iaf fixat nu, och adressändringar. det kommer ta ett par dagar innan vi har vårat internet där borta, men vi kommer ha att göra ändå.. utan att sakna datorerna så värst:)

Tänkte jag skulle ta en sväng till Borlänge, antingen imorrn eller på fredag. Vill till Rusta och köpa mig en julgran!
Vi har bestämt att vi vill ha en liten julgran, en 120cm sisådär är ganska lagom:P
Sen ska jag köpa en stjärna till nya sovrummet och lite annat till jul förståss. Det ska ju pyntas i granen med:P







Tänkte kolla lite på julskinka med på Lidl. Köpte där förra året och den va jättebra och billig.
Men som sagt, vi får se om nyckel först, jag vägrar handla nåt och packa in mer i den här röran.


Min dator fick för sig att vara medvetslös idag med:( den hade stängt av sig nångång under natten och idag gick den inte igång. Det fanns inte en gnutta liv i den.
Den luktade inte bränt, men nätagget va fortfarande lite varmt så jag trodde det lagt av för alltid nu.
Drog ut kabeln och satte i den men inget hände, plockade isär chassit och kollade så allt satt som det skulle, plockade ihop det igen och den funkade igen.
Jag fattar NADA!
Men tur är det iaf att det kommer ett nytt nätagg och en ny fläkt på posten i dagarna. Ska nog va duktig och stänga av datorn liiiite oftare. men nu måste jag tanka hem Bones, för det kom ju inte med RSS:en inatt bara för det *putt*


Nu ska jag nog göra dagens första kaffe. Magnus ska jobba ikväll, kortpass på 4 tim:D



Lägger in en bild på himlen här.. från i måndags kväll tror jag det va.
Det är riktigt fint ovanför bergen här, synd bara att grannens parabol förstör en del av det.. hahah





OCH GRATTIS TILL TANT STINA SOM FYLLER ÅÅÅÅÅÅÅR IDAG!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0