29 dagar

Japp, 29 ynka dagar kvar till BF. Känns som det kommer gå med ilfart eftersom vi har så förbaskat mycket att göra:)

Idag har jag vart nere och röjt i förrådet, var tvungen att dra fram lite tomkartonger så jag iaf har en chans att packa om jag skulle få nån slags panik.
Det va inte det lättaste att dra runt på div möblemang och fullproppade resväskor. Men nu ser det bättre ut där nere än innan och jag är 4 tomkartonger rikare:P
Magnus påpekade att det inte va det smartaste av mig att gå ner där och lyfta runt på saker själv, men ska det hända nåt så ska det göra det direkt!

Sen har jag packat ihop väskan till BB med, bara lite småsaker som ska ner sen när det väl behagar dyka upp.
Beställde en overall och lite mössor från HM idag, jag orkar inte krångla mer och vill ha det klart. Jag anar att det kommer nästa vecka och då har jag allt jag behöver den första tiden i klädväg får jag hoppas.

Mamma skulle se till att försöka baxa hit skötbordet snart, jag sa till henne att inte stressa med det eftersom vi ändå ska flytta. Skötbord är inget man går under av att vara utan första tiden, men hon skulle väl ta tag i det snart som det verkar:) Jag va tvungen att ringa henne förut, hade lite funderingar kring patientkort. Jag har då inte ägt ett sen -99 nångång. Jag trodde inte ens det användes längre!
Men hemma använder som det fortfarande iaf, ska höra med BM nästa gång om det. Jag har alltid tyckt det är en onödig sak när man har leg iaf.

Igår fick vi oväntat besök av Magnus syster med karl och barn. Var riktigt roligt, det har inte hänt att dom vart här alla samtidigt förr:)
Fick även känna mig lugn att jag vet en till jag kan ringa om det så skulle va dags att åka mot Falun mitt i natten. Det känns som att allt börjar falla på plats nu, riktigt skönt att slippa oroa sig över såna bitar.
det finns så mycket annat som är värt huvudbry nu tycker jag:P

Sa till Magnus att han ska ringa våran kära nya hyresvärd och se om vi kan få nycklarna till den 26-27e istället. Magnus är ledig den helgen så det passar så jäkla bra att ta hand om flytten då. Iaf den största biten.
Tanken är väl att jag får packa upp i nya lyan under tiden som Magnus får organisera upp allt från den här. Jag vill verkligen ha den här flytten ur världen nu!!!
Varje gång jag tittar ut så drar blicken mot våra "nya" fönster:)


Magnus tog för den delen kort igår, på fenomenet till MAGE jag har. Herregud, jag kunde inte anat i mitt stilla sinne att jag va så HÄR stor. ugh, inte konstigt att man ser ut som en vandrande tidsinställd bomb ju.





Sen va han gullig nog att måla mig med bläckpenna med, tur han inte va nån picasso!
En stjärt, han har mobbat mig för hur min navel ser ut ett bra tag nu, han tycker det ser ut som ett rövhål och då ritade han helt enkelt nåt som han förklarade vara en tjej som böjer sig framåt.. sedd bakifrån förståss.


OBS! hur jäkla hårig mage jag fått, fy attans, ser ut som Magnus snart^^

Tur han har humor min älskling XD



Nej, nu ska jag ta mig lite kaffe, sen blir det en snabbdusch och lite diskande innan det är dags att fixa käk till Magnusen när han kommer från jobbet.



Kommentarer
Postat av: Lina Ryttar

Vilken fin mage du har! Nu är det verkligen nära tills ni får er lilla sötnos!:) Ett tips att ta med sig in till BB är nått att äta. Tycker maten på BB var fruktansvärt så det var kanon att ha med sig lite frukt och kex eller nått sånt. Förlossningen är de enda som använder Patientkort på hela Falu lasarett, men de är inte ett måste sa dom till mig. Så man får göra som man vill om man har det med sig eller inte. Hoppas allt är bra! kram/Lina

2009-11-12 @ 20:37:27
URL: http://linas-vita-hem.blogspot.com
Postat av: maria

Jag har inte heller nåt patientkort, men när jag var upp på förlossningen så frågade de inte efter annat än leg. De kan ju knappast neka en från att föda för att man inte har den där plastbiten med sig :P

Haha..hår på magen ja...jag har en skitsnygg sträng uppifrån och ner, läckert värre..gash.

Att det blir BB mitt i natten verkar fan vara nån standard, tror inte jag känner nån som har åkt på dagtid...skumma grejer det där.

Sen får vi väl tacka för att du bjöd på Magnus eminenta konstverk också...haha, inte alla som har rövhålet på magen inte^^

2009-11-12 @ 22:10:32
URL: http://www.hecate.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0