Söndag igen

Helgerna går alldeles för fort!!!!! Jag blir tokig.

Har inte gjort många knop den här helgen, jag har vart helt slut i kroppen om jag ska va ärlig.
Skulle ha vart iväg en sväng bort till Tasbäck i Lördags, men det fick skjutas på till en annan dag.

Idag sov jag till 11, va helt underbart skönt! Har drömt sjuka drömmar inatt, vaknat genomsvett och skakat. Magnus påpekade att jag försökt putta honom ur sängen minst 2 ggr under natten med, snäll jag är^^
Jag minns bara att jag vakna av en mardröm och försökte krama honom, men det va inte lätt för han snarka som en annan ångvält:P

Drömmen var verkligen helt sjuk, det va hästar inblandade, jag red (?), genom ett gammalt hus som var kolsvart, det fanns saker som grep efter mig i mörkret när jag försökte ta mig upp för en trapp. Som dom där elaka i Sagan om ringen. Dom skrek bara att dom "onda" kommer att ta mig och mitt försvar var att jag bet en av dom i fingret. GO ME!
Fick man för att man ska va cool va^^
Sen vaknade jag som sagt.

Nästa dröm var värre, då jag drömde att jag hade livmodercancer. Vafan kommer det ifrån nu kan man undra?
Har det något att göra med att jag vägrat gå på kontrollerna hittills i livet, att jag är gravid och fullständigt skräckslagen att något ska gå fel?
Jag vet då inte, men det va obehagligt iaf.
Jag skulle i regel bara kunna föda det här barnet sen skulle jag få gå på behandling med allt va det innebär. Troligtvis skulle jag inte överleva. Jag var förkrossad för att Magnus skulle får uppfostra barnet själv, och att vi bara hann få 1.
BLÄ! för drömmar!!

Veckan var jobb, inget annat:P
I fredag morse körde bussen i diket, det va en liten bit av twilight zone:S
Dock så blev ingen skadad, en del var chockade men mitt kom inte förrn jag var framme på jobbet.
Busschaffören var nog mest chockad av alla, det är den enda bussen från Näs som är full, då alla ska till skolan.
Någon sa det vart punktering, men i tidningen stog det bara att den kom för nära diket.
Jag satt bakom chaffören precis, och det enda juag hann märka var att han helt plötsligt började svänga ner i diket, och sen va det bara massa brak och dån innan vi väl stannade och vi fick kliva av.
Turen i oturen är att dikesvallarna är så höga, hade det vart ett vanligt litet dike hade bussen troligtvis vält, men nu hamnade vi bara på snedden:)

Nu kom Magnus hem från jobbet, så nu ska jag umgås:D



Nu står pizzan i ugnen, är grymt hungrig och det ska bli såååå gott:P
Nyss var svenske kocken på tv, han i mupparna ni vet. Magnus va så trevlig och upplyste mig om att mupparna va juh faktist ett USA:skt program

haha, ibland slår det slint i skallen på han mitt lilla miffo:D Tur det inte bara är jag som är sån va.



På tal om annat så provade jag mammakläderna Linda skickade med mig hem sist. Jag höll dom framför mig och såg skeptisk ut att byxorna såg så små ut, men dom satt PERFEKT, och jävlar va sköna dom va med. Kan man använda mamma-jeans jämt och föralltid??? hahha



I veckan ska jag jobba på ett dagis i Leksand, blir en hel del o göra som det låter. Fast det är bara 5 tim/dag. Kan räcka dock, har annat jag måste hinna med:D
Hon som jag jobbar för skulle tydligen bli sjukskriven 3-5 veckor med, så med lite tur kanske man kan få det viket:) Tvivlar dock på det för det finns nog många andra som kom in före mig som ligger bättre till där.
Vi får se:D

nä, nu är det snart pizza o coca cola på menyn, ha det gött:P:P

Kommentarer
Postat av: Momagognonusos

Det är väl tur att någon tar på sig miffo rollen :)puss

2009-05-10 @ 17:19:17
Postat av: Jenny

ja det där med skumma drömmar och mardrömmar är så vanligt när man är gravid.

jobbigt men vanligt

kramar dig



Mm mammabyxor e supersköna :)



kraaaaaaam

2009-05-11 @ 12:12:37
URL: http://jennnyss.blogg.se/
Postat av: Linda

hehe ja visst kan du använda jeansen även om du inte e gravid :-D

2009-05-13 @ 21:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0