Nu gick det lite lång tid igen....

Jag har varit RIKTIGT dålig på att skriva nåt här på senaste tiden.
Det lär ha hunnit med att hända en del, men frågan är ju hur mycket jag egentligen kommer ihåg ^^

Vad som INTE har hänt än är att flytten är klar, jag blir tokig på att ha lägenheten hängandes över mig än.
Nu jobbar jag den här veckan, sen är det barnmorskan den 12/5 som gäller. Sen är det raka vägen till Blge för att se till att allt blir färdigpackat så man kan ta tag i skiten nångång.
Bara grejerna kommer ut så det kan komma upp lite ny tapet och städningen kan bli klar. Jag vill UUUUTTTT!!!!!

Jobbet går kanon, jag trivs riktigt bra överallt jag jobbar runtom i Leksand.
På Valborg fick jag jobba på Magnus jobb här i Näs, det blev bara 3 tim lite drygt, men det va nära till jobbet och ännu bättre att det va nära hem efter:)
Nu vet jag verkligen hur bra Magnus har det, haha

Mozarth är numera en Andersson och bor i Karlstad. Magnus, jag och Mackie var iväg till Karlstad och lämnade honom i helgen. Det gick bättre än väntat, tills jag kom på att jag nog inte sagt hej då så mycket som jag velat. Det gick så snabbt när vi väl blev klara att åka.
Hade en mindre panikattack igår kväll och saknade honom något så fruktansvärt att jag bara ville grina.

Sebban är överlycklig nu iaf och det känns bra att Mozarth bor nånstans han trivs, för det är det inget tvivel på att han gör.
Men aj va ont det gör att han inte är hos mig längre, 9 år känns som en fjärt i vinden nu, jag hade behövt minst 9 till:(


Iaf, hann med att träffa Pia, Jenny och alla barnen i Karlstad. Herr Ölmebo var iväglurad på svensexa med grabbarna grus, så jag hann inte se röken av honom^^ Nästa gång får det bli:D
På kvällen hos Pia fick vi varm smörgåstårta som Mackie svängde ihop, mums va gött det va..


Lilla Sebastian som inte alls är så liten längre:)


Lilla Linnea som jag fick se första ggn, hon är då alltid glad:D



Linus och Emma är tyvärr aldrig still så dom fastade inte på kort:(

Söndagen vart inte så långvarig eftersom vi skulle åka hela vägen hem igen, men ett stopp på IKEA var en nödvändighet.
Jag lyckades hitta mina korgar till badrumshyllan som jag siktat in mig på, sen köpte jag 4 nya kuddar till sängen, en påshållare (rosa såklart), 2 krokar och 4 nya handdukar till badrummet, en klisterborste, 3 plastburkar med lock och ett set med 4 små kryddburkar i glas.
Jag kom undan med 280:- där.. wehooo
Tyvärr så fick jag min elräkning med den här lönen, trodde den skulle komma nästa månad med ack så man bedrog sig.
Databorden får helt enkelt vänta tills nästa månad och det får bli en ny tripp till IKEA, dock i Gävle den här ggn:)


I tisdags vart det grillning hemma hos Linda och Tobias. Vart riktigt gott. Tyvärr så va det en skitdag vädermässigt, men det hindrade inte oss^^
Fick även en bokhylla av dom till vardagsrummet, det är en sån där hylla med massa fack som man även kan dela av rummet med om man skulle vilja. Jag har alltid velat ha en, perfekt:D Tackar man för.
Linda skickade även med en tröja och ett par byxor hem som jag ska prova, men det har jag lyckats glömma trots att påsen hänger fullt synligt på garderoben^^
Ska ta tag i det i helgen jag:D



På kvällen på Valborg var vi uppe på Björkberget och kollade på brasan. Den va ganska liten mot vad en annan är van vid, men det va gulligt^^
Stannade inte så länge, brasan branna ner ganska fort och det blåste en hel del där uppe. Sen att man knallade upp för en 80 graders backe för att komma dit hjälpte säkert till en del också. Det tog verkligen musten ur en, flås har man inget^^


På fredagen den 1 maj var vi med Björn, Maria, Sussi, Candell och lilla Wilma på Rättviks marknad. Vi mötte upp Mackie och en vän till honom där med.
Jag lyckades göra av med alldeles för mycket pengar på - hör och häpna- kläder!
Jag köpte mig 2 st tunikor och 2 par tights till mig, varav jag redan är smått beroende av allt utom dom vita tightsen^^
Sen blev det ett par 3/4 byxor till Magnus så han slipper svettas ihjäl i sommar med.
Hittade även en ballongvis och en silikonpensel så man kan baka som folk!
Tror Maria och jag åt i mer eller mindre varenda stånd som vi gick förbi, iaf kändes det så^^
Köpte bara naturgodis i form av salta solrosfrön iaf.. haha

Björn får en kram på näsan:P


Maria och jag är glada iaf:D


Björn vaktar!


 
Maria fick ta över mina gamla datordelar, Magnus skruvar, jag har färgat håret på Björn och Maria.. ja.. hon är nog mest bara lite knasig.. haha



Magnus är fö så förbaskat snygg att jag blir knäsvag, MIN MIN MIN!!!!! <3<3<3



Här är miffona hemma hos Jenny:)



Passade på att luncha på IKEA med, förevigat såklart:D



Pia och Jenny :D



Pia skrattar åt en utmattad Thess som jagar en kram av Sebban, jag fick en när vi skulle hem iaf:D:D
.


Mackie och jag gjorde dvärgar, hysteriskt roligt just då kan jag tala om.. dock så fastnade det inte så bra på bild:D




Sådär ja, det får väl räcka som en uppdatering idag, jag tänkte sätta mig och titta på Criminal Minds och CSI NY.
Har redan hunnit med Bones, ojojoj vilket avsnitt, hatar att det är en hel vecka kvar nu, bleeeeeeh:S:S:S:S

Sen ska det lagas pannkakor till middag, Magnus hade fläskpannkaka som förslag, men jag klarar inte av det salta baconet, allt som smakar för mycket salt gör mig BLÄ just nu, så länge det inte är saltlakrits vs:D





Kommentarer
Postat av: Maria

Haha...jag har kommit på varför alla bilder på mig som publiceras...är mindre smickrande. Det finns helt enkelt inga andra :P



Nice med ett långt inlägg också..det var ju som sagt ett tag sen ;)



Tunikan såg finemanges ut på...även om det känns lite ovant att se dig i "vuxenkläder"^^

2009-05-07 @ 19:18:06
URL: http://www.hecate.se
Postat av: jenny

hihihi ja det var grymt kul å träffa er alla!!! :) :)



haha snygga dvärjar :D :D



Mm Mattias fick jag hjälpa av med den vackra klänningen när han kom hem, thure fick leda honom hem.. behöver jag tala om att han var dyngraaaaaaaaaaaaaak







kraaaaaaaaaam

2009-05-07 @ 22:34:29
URL: http://jennnyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0