Jobb/semester/jobb

Har vart och jobbat i Leksand den här veckan, iaf 3 dar.
Det har gått över förväntan på alla sätt, hon jag jobbar med är kanon. Jag tycker det går lite slappt mot vad jag är van vid, men jag är bra på slappt med, så det ska nog inte va några större problem.
Jobbar där nästa vecka med, så nu har jag mailat om ledighet 2 dar längre, vilket innebär att jag kommer åka tillbaks till Borlänge dn 15/3 istället för den 12e. Om jag får beviljat vs, men jag har svårt att tänka mig att jag inte ska få det, det är juh faktist obetalt.
När jag väl gjort dom här 2 veckorna kommer jag att ha jobbat in en hel månadslön jämfört med den andra jobbet på ÖoB, helt sjukt.
Men det känns juh tryggt att veta inför flytt o dyl. att om jag inte har fullt jobb utan bara nångång då och då, så kommer jag iaf få ut mer än nu.

Igår efter jobbet fick Magnus ett ryck att vi skulle ut och gå, jag har mindre träningsvärk i låren idag^^, men det är inte så konstigt för vi knallade nästan en mil, och då haade jag gått hela dagen på jobbet med innan dess.
Hur som helst så var det skönt, fick se alla hus som står här nere vid flygfältet som aldrig blev klara, känns som en huskyrkogård:S
Men.. dom har även byggt et STORT hus där nere, såg ut som ett slott mer eller mindre, med torn och hela köret. Men inte ens det va färdigbyggt. Det hade slagit sig under vintern med, men jag får hoppas att det blir klart, man undrar ju vad det skulle blivit där egentligen.
Men attans vilka fina kåkar det va *avis*

På kvällen igår kom Mackie förbi bara "sådär":)
Vi kollade på så ska det låta och singin bee, sen åkte han hemåt igen.
Kul att ha nån annan som dricker kaffe här^^
Fast jag saknar min kaffebryggare:):), det behövs en stor bryggare här, min puttemini gör inte ens i närheten lika gott kaffe som min hemma.

Det har tydligen varit en bunt tröga idioter och ringt på min dörr/ryckt i handtagen i omgångar hemma. bror jag med sig och öppnade tillslut, dom ville titta på lägenheten. Jag sa att han inte fick släppa in någon, det är meningen att dom ska ringa mig och vi ska bestämma tid när dom kan komma. Självklart så fatta dom inte svenska, men det hade väl gått fram tillslut.
Jag är glad att jag inte va hemma, antingen hade jag blivit bra arg, eller livrädd, för det va inte lite dom hade ryckt i dörren och ringt på.
Öppnar man inte så betyder det i regel att man inte är hemma, ska man bryta sig in då eller? Vilka dårar, ska bli så jäkla skönt att slippa Tjärna Ängar!!!!!!!

Skickade in min uppsägning igår med, satte den på 10e April, då den borde komma fram till den 10e mars. Jag har juh en månads uppsägning, sen tar jag mina kläder och annat viktigt och förpassar mig till siljansnäs så snart jag kan efter det.
Måste fortfarande lista ut när jag ska ha möjlighet att ta med kattenj ner till karlstad, får försöka ta det efter att jag slutat där nångång, då kanske man kan stanna nån dag med, vore juh inte helt otrevligt att träffa alla mina goaste vänner där nere. Saknar dom som attans!!!!!


nu ska jag röka.. tat lugnt!!

Kommentarer
Postat av: Lurv

Ääh va ju bara 8km jue :p Fast jag ska nog vara tyst, länge sen jag gick nån längre sträcka...

Men jag har avverkat 1,9 mil till fots (ja utan paus)



Hm, trevliga folk "du" verkar få på besök då... rycker å sliter i dörren... lägenheten är väl iaf din i 3 månader till lr?? Btw "bror jag med sig och öppnade tillslut" <-- hihi

2009-03-07 @ 14:35:37
Postat av: Thess

haha, jag kanske ska använda dig som en såndär stavningskontroll^^

2009-03-07 @ 15:24:32
URL: http://thethuss.blogg.se/
Postat av: Lurv

Haha så brukar kokka oxå säga ;oP

2009-03-07 @ 23:06:41
Postat av: jenny

Ja och vi saknar dig så otroligt mkt!!!!!!!!!!



Usch vilka jävla idioter som rycker i dörren sp uuuuuuusch!!







kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2009-03-09 @ 13:10:43
URL: http://jennnyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0