Bah, vadå storebrorsfasoner

Jag blir trött på att man helt plötsligt inte ska få bestämma över sina egna laster, eller sitt eget liv för den delen.
Som ni troligtvis vet så hoppar fler och fler kommuner på  regeln att anställda inom kommunen inte ska få röka på arbetstid. Man får röka på lunchen, för den tiden är din egen. Men sen är det stopp.
Men det faktum att man kanske jobbar med slöa människor, som maskar hela dagarna för att göra så lite som möjligt, eller dom som bara "försvinner" i tid och otid och kommer med sämre ursäkter varje gång - spenderar mer av kommunens tid på allmänt dravel spelar tydligen ingen roll.
Det tar mig drygt 2 min att få ta mina bloss så jag kan få känna mig som en människa, det kan ta en annan människa 20 min att gå på dass och kolla sminket. Vilket ä'r värst?

Jag avskyr att jobba med såna som inte röker själva, för dom har inte ett uns sympati för att jag behöver mina 2 minuter. Det är mer eller mindre tvång på att sitta och lyssna på skitsnack i så mycket som 30 min på frukosten, sen ska det lyssnas på ÄNNU mer skitsnack på lunchen om man har otur, men röka får man inte göra.. neeeeejdå, för det  FÅR man inte om man jobbar inom kommunen.

Jag jobbar gärna över 4min varje dag bara jag kan få en cigg efter frullen och en efter em. fikat. Jag hoppar mer än gärna över fikat helt om det ska va så.
Är jag förbjuden att gå utomhus och lämna området med?
Frisk luft är ok, man kan få gå ut och gå i 1 timma på betald arbetstid om man är "ordinarie" personal. Visst är det nyttigt, men vem fan fråga mig om jag tycker det är ok är att nån gör det på arbetstid.

Jag sprang ut och tog ett bloss på jobbet i onsdags, då fick jag höra att " du vet att du inte får röka på arbetstid om du jobbar för kommunen". Mitt svar va enkelt.. "jag har inte skrivit på något anställningavtal så det kan inte gälla mig".

Låt mig få bestämma själv om jag vill riskera lungcancer osv, det är trots allt MIG det handlar om och inte ens mina föräldrar har rätten att säga till mig vad som är rätt och fel längre, jag är vuxen, det innebär att man tar konsekvenserna av sina egna val!

vad är nästa steg? Omyndighetsförklara svenska folket?

Jobbar 1 dag till med hispiga icke-rökare, tur som det är så är det bara 5 timmar det handlar om.


Jag måste åka hem på söndag, det svider, men nu måste det bli. Jag har så mycket att göra men ingen tid att göra det.
Jag måste jobba klart på ÖoB tills den 9e som är min sista dag, sen är det resten som ska tas itu med.
Jag ska ha så mycket kvalitetstid med Tozz att han kommer bli trött på åsynen av mig.

Jag vill bli klar med allt NU!
Uscha vad man kan bli utmattad av att bara tänka på jobbiga saker.

Kommentarer
Postat av: Maria

Mig hålla med. Dock kan jag ha viss förståelse om du jobbar inom vård och omsorg då du är så nära människor hela tiden. Det luktar riktigt unk när man bara ger sig efter rökare, så länge du sköter ditt jobb så ska väl andra ge blanka fan i vad du gör på dina små pauser.

2009-03-19 @ 23:02:42
URL: http://hecate.se
Postat av: Lurv

Får du röka på ÖB då?? ;op Å du, du har ju en sak till å göra... BAKA BULLE!!!

2009-03-20 @ 03:33:32
Postat av: jenny

instämmer kort å gott med Marias svar på det där med rökningen ^^



Gött å höra din röst förut gums! :)

2009-03-26 @ 14:56:47
URL: http://jennnyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0