1 dag kvar

Nu jobbar jag bara imorgon med, sen är det ledigt fram till söndag, då jag åker tbx till Borlänge.
Nästa gång jag är uppskriven på jobb är i maj, tror väl att det blir nåt innan dess med alla sjukdomar som är i farten dock:P

Har ZERO lust att åka "hem" igen. Vant mig väldigt bra vid att vara här nu, 3 veckor gör en enorm skillnad.
Men jag har SÅ mycket att göra. Bror ringde igår och talade om att han kommit in på SBB (?) utbildningen till Signaltekniker, så den 14e April sticker han till Ängelholm i 7 veckor för att påbörja utbildningen. Efter dom 7 veckorna kommer han tillbaka till Boränge utan någostans att bo, men det löser sig nog på nåt sätt. Med lite tur så kanske dom kan hjälpa honom hitta nånstans tills han har råd med en normal hyra. Han är iom detta garanterad ett jobb med väldigt bra ingångslön. Skönt att det ÄNTLIGEN får ordna upp sig för honom.

Men för mig blir det stressigt. jag jobbar till den 9e April, och måste efter det hinna få ner katten till Karlstad på nåt sätt innan den 14e, för då har jag ingen kattvakt längre. Jag vill inte lämna tozz själv med nån som bara matar honom. Jag hr dåligt samvete som det är. Jag mår mycket värre över att lämna bort honom än vad som märks, jag skulle kunna grina på stört om jag bara tillät mig, men jag har verkligen inget val.
Hur som helst så har jag svikit honom, det kan jag nog aldrig förlåta mig själv. Tänka framåt kan va knivigt:S

Packa måste jag göra med. Blir att sätta bror i jobb innan han sticker iväg då:P Jag har inte packat en pinal hittills. Jag har inte beställt tid för besiktning, för det glömdes helt av, jag har inte sagt upp bredbandet, det glömdes också av (dock gör inte det nån skillnad bara det blir gjort innan månadsskiftet nu).
Jag måste börja städa!!!!
Gah!, Paniken börjar sätta in på allvar då planen var att flytta hit mig + smågrejer under påskhelgen. nu blir det lite senare som det verkar, måste ner till Karlstad innan med.


hjälp!

Idag har det fö vart soligt, det va inte lika fint väder som det var i söndags men det dög allt.
Jag köpte 20 L blomjord på vägen hem från jobbet så nu är iaf dom planterade. Får hoppas dom tar sig ordentligt nu med, speciellt den stora. Sen blir det att plantera om mina blommor med när dom ska in här, jag har totalt struntat i det och nu lär dom knappast ha blivit vattnade när jag inte vart hemma på 3 veckor:P:P


I söndags tog jag och Magnus en promenad i solen. Knallade ner till stranden här och plumsa runt i snö till knävecken:P
hade hela skoran fulla med snö, men det kan det va värt:P




Kommentarer
Postat av: Maria

Det hade inte spelat nån roll om du hade massa tid innan flytten, det blir alltid panik ändå av nån skum anledning.



Förstår hur du tänker med Tozz...men nu kommer han iaf till någon som både han och du känner.



Hm, din bror ska jobba häruppe sen eller? Såg förresten att det var en bekant till Björn härifrån som också ska ner på den där utbildningen..hehe.

2009-03-17 @ 22:11:29
URL: http://hecate.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0