Törrt o trökigt

Svårt att lista ut att Magnus jobbar när jag väl får min feta röv ur vagnen och skriver här;)
Till mitt försvar kan jag säga att jag har lätt för att bli uttråkad när han inte är hemma, det är väl bara bra om man uppskattar sånt, det kommer säkert en tid i livet när man tycker det är dödsskönt att va själv för en gångs skull, haha

Nu har det gått ett tag sen sist, det som hänt är väl egentligen JOBB. Har haft 2 ställen fram tills igår, men nu är det ena vikariatet klart så nu är det bara 5 timmar/dag som gäller fram till måndag nästa vecka. Vad som sker efter det vet jag inte just nu.
Den 22e juni går jag på mitt sommarschema, kommer jobba från v 27 tom v34, med undantag för v29, kan tycka det kan va skönt med iaf 1 veckas ledighet där.

Med lite tur så ska vi hinna med en tripp till Gbg med Mackie också, antingen slutet av juni eller just v29:)

Skolorna är på väg att sluta här, studenterna är i full gång med massa jävelskap i leksand. Man kan inte annat än undra om vi förstörde så mycket när jag tog studenten, men det är jag säker på att vi inte gjorde. Dom är dragna i skolan, tältar på skolgårn, sprayar KUK på marken utanför och massa annan skit på glasdörrarna.
Jag är inte säker på att det är smart att släppa ut dom där i arbetslivet, verkar mer som det är tillbaks till förskolan som gäller.

Idag har det vart kanonväder, synd att man jobbar såna dagar men va gör man. Stog vid busshållsplatsen i morse och riktigt tänkte på hur fint där är här. Jag har riktig tur som hamnade i Siljansnäs av alla ställen. För ett par år sen hade det vart totalt omöjligt att jag skulle bo här, jag är asfaltsbarn in i märgen och var det längre än 1km till närmsta systembolag va jag rabiat. Tur att även jag tog på mig lite vett och växte upp va?^^

Magnus och jag funderade på Borlänge nästa vecka, blir väl kvar över natten med lite tur för han ville gå på Terminator. Jag är verkligen inget fan av bio och jag är inte direkt i extas av Terminator heller, det bra har gjorts i T2, nu får det va nog. Själv väntar jag på Transformers och New Moon, då blir det andra toner minsann:)
Men klart jag ska med Magnus på bio, jag kan ju iaf ha det fint med obligatoriskt intag av STOOOOOOOR popcorn (som jag dessutom får ha för mig själv) och nåt sliskigt till:)


Magnus har f.ö vart riktigt dålig här i 1v. nu har han ÄNTLIGEN blivit "bra". Han var och klippte gården förra måndagen och brände sig nåt rejält stackarn. han har haft blåsor stora som femronor på axlar och rygg och extremt ont.
Jag har fått sova själv i sängen, han har intagit soffan istället:(
Nu är han dock tillbaks och det är jag inte det minsta ledsen för, kändes ju helt sjukt att ha honom liggandes 2 meter bort utan att kunna kramas. ne fy!

Barnvagn har vi skaffat med:) eller den ska väl betala med, men den är tydligen slussad hem till Eva och Kenneth för vidare transport hit. Hur vi ska få plats med den har jag inte en aning om, förrådet är fyllt till bredden sen jag drog hit mina prylar:P
Fin vagn är det, jag vet inte direkt mycket om dom, men Magnus fick ett kort på den som jag så fint stulit här:D




Nu är det bara resten kvar, men som sagt, nån riktig brådska är det väl inte eller?
Herregud, vad vet jag:S


I fredags hade vi fint besök i form av Magnus halvbror och Mackie. Innan dess hann vi ta en ordentlig städning här, fick ner resten av sakerna i källaren som jag inte vill ha nu och sen påkvällen käkade vi mat med Mackie här. tror han åkte framåt 22 tiden och då var jag helt färdig.

I söndags gjorde vi inget, men ändå försvann dagen alldeles för fort. helt plötsligt var det måndag igen, och hittills har det inte vrt nån spurt mot nästa helg, får hoppas det blir bättre.


Och just det, telefonen jag köpte på Tradera, den från kina^^, den kom och den SÖG. Eller bor man i ett land som Kina är det troligtvis kanonbra. Men här kan man inte få några inställningar för mms eller internet, för telefonen finns helt enkelt:P
Hörlurarna/ljud är under all kritik, Pratar man i telefon får ma va glad om samtalet flyter utan en massa "VA???"
Fick tillslut ordning på MMS biten iaf, men det krävdes en hel del trixande kan jag lova. Jag har mer eller mindre flyttat in på sidor och forum om kinesiska clone telefoner.

hur som helt, det duger inte, så nu har jag beställt den telefonen jag skulle haft från början men snålade ur på, det skiljer 900:- på dom, så det va juh självklart extremt dumt, men sån är jag, jag är för dum för att lära mig helt enkelt.
Turen i oturen är att jag iaf kan ha mitt micro-SD minne på 4gb som jag köpte extra till den andra, även i den här.

Kolla bara, det står ju Therése skrivet på den i osynlig text som bara jag kan se.
Att den sen är rosa är juh ingen tillfällighet <3<3<3<3





ock kolla in den HÄR, snygg reklam ojoj:)








ne, nu ni ska jag ta och äta nåt så panikhunger-illamåendet försvinner, sen ska jag nog ge mig på monsterdisken.. isha


Kommentarer
Postat av: jenny Ölmebo

Ja usch vad stora blåsor då :/ Skönt att de e borta nu.



Fin barnvagn :)

E det en brio?



Hehe det e bra å vara ute i god å fixa med skötbord, amningskupor, bindor till dig, newborn blöjor, våtservetter, amningsbh, större trosor, parfymfri deo, barnolja :)

2009-06-09 @ 16:56:26
URL: http://jennnyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0