popcorn, bio och allmänt rantande runt i Borlänge

Var som sagt till Borlänge en sväng. Rättare sagt så blev vi kvar i 2 nätter.
I onsdags åkte vi direkt efter att Magnus va klar med sin kurs, mötte upp John vid Kupolen och gick till China Garden och åt massa kina-mat. så jävla mumsigt!!!! Va en evighet sen man åt sån mat.
Blev tom efterrätt!!!



Efter det fikade vi en stund i väntan på att få hämta ut biljetter till bion. Vart att titta på Terminator Salvation.




Den va över förväntan, helt klart. Jag gick förvisso dit med förbaskat låga förväntningar så jag blev glatt överraskad.
Jag tjatade i flera dagar om alla popcorn jag skulle sätta i mig under filmen och HERREJÄKLAR va popcorn jag satte i mig sen. 4 liter gick det, enbart till mig. hahah



Efter bion bar det av upp till Tjärna Ängar, hade bokat soffa hos Maria och Björn. Vart uppe till 3 tiden, iaf jag. Magnus han somna i nån skum sovställning ganska snart, inte det minsta förvånande^^

På lördagen drog vi ner till stan, Magnus fixade nytt leg för hans hade gått ut för ett tag sen. Blev ett besök till både skattemyndigheten och polisen. Efter det gick vi och fikade en sväng med maria som va nere på stan.
Innan dess hade vi tom hunnit med en snabb visit upp till Mackis jobb, lämnade även av grejer till Ingela så så jag glömde det inte.. yay me!!

Det blev en sväng till Dollar Store, jag behövde fler gardinstänger till panellängder, sen köpte jag en ful liten pedalhink till badrummet och lite glasburkar till köket med.
Efter det mötte vi upp Magnus far och lillasyster och gick med dom till Subway och käkade.



Va förbi OnOff efter det och kollade på Samsungs LED TV som vi mer än gärna tar ett stort exemplar av!!!!!! Men den kostar, fast funderar gör vi allt på saken ändå.. ohhhja.



Var förbi Svärmor Eva efter det, kollade på vagnen och fick åt mig en hel säck med kläder med. massa sköna tröjor, mums!! det fick bli kvar i barnvagnen dock, hade så det räckte att släpa med på bussen hem sen.

Sen blev det pizza på Paradisgrillen och vidare hem till John. Blev en hel massa PS3 spelande innan vi blev trötta och det va dags för sängen.

Idag känns det mest som det blev massa bussåkande. Var upp till Bullemyren och hämtade Magnus syster som skulle med upp hit, sen vart vi fastnades i leksand i en timme för att det va full jäkla trafik mellan Borlänge och Leksand, vart 20 min sena med bussen och missade därmed våran buss till Näs.
Fick snällt vänta på nästa, men då hann vi köpa med oss lite mat hem också.
Blev tacos idag, sen har vi suttit vid varsin dator o lekt WoW hela kvällen:)

Magnus ska jobba imorrn, han fick ett samtal för 2 timmar sen om det. Vi hade juh inga direkta planer för imorrn och han jobbar bara dag iaf.
Sen känns det inte som det gör nån större skillnad heller med tanke på att regnet formligen ÖSER ner. Härlig JÄVLA sommar. fyfan!


Nu är jag svintrött. det är så skönt att komma hem igen, känns som jag sprungit maraton. Bleh

Kommentarer
Postat av: jenny Ölmebo

oj det lät fullspäckat! :)

2009-06-19 @ 08:55:42
URL: http://mrsolmebo.blogg.se/
Postat av: Lillebror

Gött hungrig jag blev när jag såg subwaymackan.. glömde äta frukost innan jag satte mig på tåget. Skit också :(

2009-06-19 @ 11:59:00
URL: http://lingonskogen.net/?whehehehehee

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0