Blommor och jobb

Jag jobbar på ett dagis och på ett "aktivitetshus" den här veckan. Det finns inte så mycket att göra när det kommer till att städa, jag går mest runt o putsar på små saker här o var. På dagiset är 1 av 3 avdelningar stängd verkar det som. För idag när jag skulle städa där talade dom om att ingen vart där sen igår. Det är ytterst få barn där så det blir inte mycket stök och skräp alls.
På det andra stället är det 2 personer som jobbar nu, dom tillbringar sin tid på ett varsitt kontor. Imorrn tänkte jag ta tag i att storstäda deras lilla pentry, inget som jag behöver men jag måste ha nåt att göra så varför inte.

Efter jobbet gick jag och köpte lite mer blommor till Magnus mormors grav. Eva bad mig försöka hitta på nåt fint, men jag har ingen direkt erfarenhet av att sätta plantor på en grav, så det fick bli chansningar efter att ha tittat lite på dom andra gravarna här borta.
Borta är ogräset och jag har planterat 14 plantor och köpt lite dekorationsstenar som jag la i skarven mellan gravstenen och planteringen, förhoppningsvis ligger det kvar så det slipps lite ogräs.
Tyvärr fanns det inte några vita stenar. det fanns lila och rosa.. det passade sig inte riktigt enligt mig.. så det fick bli brun helt enkelt. det är neutralt och passar med alla blommornas färger med.

Så här fint blev det, efter att ha rensat bort en drös vissna tulpaner:)







Magnus verkade nöjd iaf, så jag hoppas det duger nu:S Får knalla tillbaks här i veckan och kolla så allt tar sig ordentligt, sen ska det ju vattnas bra eftersom det är så fabulöst varmt!!!!!!



Magnus jobbar kort kvälls tur idag, jag är mest bara trött. Värmen tar ut sin rätt och sen märker man ju att kroppen inte orkar lika mycket längre. Speciellt med tanke på att jag inte sitter förrn jag kommer hem efter jobbet. OJ va ont i fötter och händer jag har. Ryggen känns mer eller mindre stelopererad så fort man slappnat av en stund. det märks att man vart ledig ett tag nu kan jag tala om:)

Vi funderade på att åka en sväng till Borlänge på torsdag efter mitt jobb. Magnus är ledig to, fre och han behöver hämta sitt leg som är klart nu. Jag ska jobba på fredag morgon, men jag kan lika gärna åka direkt från Borlänge till jobbet som härifrån. Det går troligtvis bättre med bussar med för den delen:P
Vi kanske går på bio på kvällen och kollar på Transformers, det lutar åt det iaf:)


Kommentarer
Postat av: Jenny Ölmebo

Ja det vart fint vid graven.



Ja usch för å jobba i denna värme, vi har badat idag :)

Hoppas allt e bra med er och det lilla livet i magen :) Har du börjat känna några rörelser än?

:)

Kraaaaaaaaaaaaaaaam

2009-06-30 @ 19:28:47
URL: http://mrsolmebo.blogg.se/
Postat av: Pia

Japp det finns sovplats här så det är bara att komma :)

Kommer att lägga kort på Mozart på bloggen snart oxå ;) kraaaam

2009-07-02 @ 20:47:36
URL: http://inannasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0