Siljansnäs

Nu är jag hos Magnus:)
Resan va f.ö. skitrolig, helt klart den mst lyckade jag vart på hittills, och det säger en del^^
Jag tyckte jag tog det relativt lugnt med alkoholen, men det slutade med att jag va fullast av alla, sittandes på golvet mellan 2 sängar i hytten o joddla på.. magnus och mackie hade tydligen en hel del skoj åt det.
Sov gjorde jag tydligen lite oroligt dock, Magnus talade snällt om att jag knuffat honom ur sängen under natten, och att jag skakat och viftat med armarna som en tokig och han försökt väcka mig. Jag vet då inte, men eftersom jag inte blev NÅT sjösjuk den här ggn så var det väl på det viset det fick visa sig istället då.


Bussresan hem däremot.. fy fan vad jag hatar en del människor. Kalla mig gammal, men när man åker kryssningsbuss så borde det va en oskriven lag att man inte super sig redlös, gapar, skriker, spelar skethög musik på en kass mobil på full volym och bara allmänt är en pain in the ass för oss andra.
4 timmar av detta fick vi stå ut, min skalle va på gränsen till explosion när vi stannade för 30 min paus vart det nu kan ha vart. Sen blev dom tysta , när vi va 15 min från borlänge!!!!!

Det va kul med lite uppdatering hemifrån med, en av dom vi träffade på båten är från linköping, hon förklarade hur läget va hemma nu, men barer och div. vilka som bytt namn, renoverat om osv.. haha
det kändes lite lagom skumt att få en kort utbildning på barerna hemma i stan från en tjej som är 12 år yngre än en själv.
inte konstigt att barerna har hunnit bytanamn osv, om det va 12 år sen jag va på vissa av dom:O

I morse klev jag och magnus upp halv 7, bussen mot leksand gick halv 8 lite drygt, sen va vi framme strax efter 9 nångång.
Det är SVINKALLT i Siljansnäs, massa snö och ft. strålande solsken. jag bara älskar det här stället, ska bli kul at se det på sommaren, även om jag tvivlar på att mycket kan slå hur det varit här i vinter. det är som en oas man kan andas i.. speciellt nu, när det känns som lungorna expanderar för fort av det minsta andetag :P
Överallt luktar det mormor, i det menar jag skorstenar , helt underbart. (ok Lurv, mormor luktar inte skorsten, men det luktar skorsten hos mormor... gör det inte mer invecklat än det är ditt nöt^^)

Hittade jag bara ett jobb i krokarna skulle jag kunna bosätta mi här imorrn, men det är ännu en sak man får lägga på framtiden, och det brukar juh va SÅ mycket på den listan som faktist blir av.. pffff

Ska ta en rök nu och kasta mig framför tv'n tror jag.
Magnus jobbar till 21.30, så jag har lång tid att fördriva i min ensamhet.. bleh
spela kunde jag inte göra, för mitt konto har gått ut, det får snält vänta tills bror fått sina pengar på a-kassan.


.............................................................


Är det inte skumt hur man kan gå från att va på skitbra humör till att gå ner sig totalt på nolltid?!
Jag vet inte varför jag började tänka på vad som ska va framtiden, men helt plötsligt så kom paniken.. och den verkar inte vilja försvinna nu.
Jag funderade på om jag va för gammal, kom fram till att det tydligen stämmer.. och det äcklar mig nåt ofantligt mycket.



...................................................................

Verkar som jag inte kan sluta skriva idag, kan va för att jag vill ha annat att tänka på, men det värsta försvann efter att jag ringt o pratat med kokka, nu är jag mest bara matt.
Tog en öl, gick o köpte mig lite kex och ost så nu har jag knaprat lite sånt och kollat på COPS. det är verkligen INGET på TV värt att se. tror 2½ män börjar snart dock, 2 avsnitt på rad, sen va det nog 2 avsnitt av simpsons om jag ens är på rätt kanal nu.

Tog mig ett bad på nån timma så jag fick känna mig lite ren igen, funderar på om jag skulle ge mig ut och gå en sväng. Skulle vilja gå upp på berget men det är kolsvart ute nu så den idén läger jag på hyllan. Antar att Magnus skulle grina illa om jag gick upp dit nu iaf. Inte det mest säkra ställe att va på, sen hittar jag kanke inte ordentligt heller.. mer odds emot mig.

Magnus skulle kolla upp om hon som är omr. ansvaring för lokalvård här uppe jobbar imorrn, ska väl träfa henne och lämna CV vad jag förstog. Jag vet inte riktigt vad som blev sagt. Antar att Magnus vill ha upp mig hit, men jag kommer inte röra på mg om jag verkligen inte måste, när jag inte har ett jobb.
Jag söker i Leksand som det är nu, för att kunna va lite närmare honom iaf, men det finns juh inga jobb att tala om. Jag la in mig i databasen på Leksands kommun, fast chansen att dom ringer just mig är ganska minimal.. så har jag iaf försökt.


Jenny och Mattias kommer närmare och närmare sitt bröllop nu:) Helt sanslöst vad tiden går egentligen, jag tycker nästan det va förra veckan jag sneglade på Jenny när hon satt i hans knä och jag fnittrade i hemlighet. Sen när det blev officielt var det bara hur kul som helst.. för även det förhållandet kom juh helt otippat med tanke på hur länge dom känt varandra. Hur som helst så har det gått ett par år och när det kommer till att gifta sig, skulle jag inte hitta några andra som jag är mer säker på kommer hålla ihop resten av livet. Sååå roligt <3

Kommentarer
Postat av: Lurv

Hm, hur luktar en skorsten?? Den mamma har luktar inget ;op

2009-01-29 @ 17:02:22
Postat av: Jenny

Får hoppas du får ett jobb där så ni kommer närmare varann gumman krama





naaw vad gulligt skrivet av dig fnittrar



Saknar dig.. GRYMT MKT!!! :(



kraaaaaaam

2009-01-30 @ 10:33:00
URL: http://jennnyss.blogg.se/
Postat av: Maria

Du vara utmanad i min blogg va, om du nu skulle råka ha tråkigt för en stund^^

2009-01-30 @ 22:18:44
URL: http://hecate.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0