38+6 och nu är det nog snart dags

Vaknade som vanligt av att jag va kissnödig utan dess like i morse, kl va inte mer än halv 8 och jag är fortfarande skittrött.

Gick på dass och insåg att trosskyddet va helt brunt.. YUCK!!!
Satt kvar ett tag och dividerade med mig själv om det ens är värt att ringa och höra sig för om vad det kan va, men det är väl lika bra. Ringde till förlossningen iaf, kände mig lagom dum som inte kunde förklara mig riktigt, men dom är onekligen trevliga.
Hon tyckte att jag skulle vänta till 8 och sen ringa deras dagavdelning och se vad dom säger.
Jag tänkte att jag skulle få somna om, men icke!
Ringde iaf strax efter 8, hon tyckte det lät som det kunde vara en gammal blödning, frågade om jag har värkar osv. Herregud jag vet inte, jag har aldrig haft värkar förr!!
Hur som helst så har jag ont i ntervaller, men jag tycker att det är lite för snabba intervaller för att kunna vara värkar just nu.
Jag skulle ringa igen om det var som en mer "ny" blödning sa hon. Jag vill inte ge mig iväg i onödan heller eftersom det är en bit att åka, sen ska man behöva få tag på skjuts osv.
Man känner sig mest bara besvärlig nu.

Magnus han sover som en stock, han höll sig vaken en liten stund när jag sa att jag skulle ringa förlossningen, men sen stängde jag dörren till sovrummet så han ska få sova lite till.
Jag springer på toa var 5e minut nu, tror inte jag är kissnödig på "riktigt" men det kommer nåt varenda gång så det är väl tur det då:P

Får se om det blir några förändringar under dagen, kom precis på att vi inte har några värktabletter hemma, tur dom har ett litet apotek här nere på Tempo, Magnus får nog gå ner sen och köpa alvedon.

Nu lär man bara sitta och vänta på att nåt ska hända på riktigt, det va inte det minsta roligt att ha en sån här morgon.

Är trött så jag ska nog lägga mig i bingen igen, det va inget att se på TV eller nåt, frukosten gick ner fort och jag ska bara dricka klart kaffet.

Men nu gör det banne mig ont på riktigt i magen.. dock för ofta som sagt.. undrar vad man ska göra av det här.. gaaaaah, tänk om man liksom bara VISSTE!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny Ölmebo

Låter som det har börjat nu gumman!!!!!!!!!!

2009-12-04 @ 12:23:42
URL: http://www.familjenav6.blogspot.com
Postat av: Pia

Hoppas att allt går bra!!!!! tänker på dig gumman!! massa kramar

2009-12-04 @ 17:09:25
Postat av: Katharina

Massor med grattis till den lilla pojken =)Hoppas att allt gick bra. Ta hand om er nu <3

Kramisar från en blivande moster....

2009-12-05 @ 11:10:28
Postat av: Devinia - Mamma till Roky

Grattis!

2009-12-05 @ 11:35:01
URL: http://ultrapid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0