Snyggt jobbat Therése!

Halloj igen, nu va det ett tag sen man plitade ner nåt här så det är bäst man tar tag i saken igen.

Har hållt mig i Siljansnäs hela veckan och jobbat inne i Leksand. Har vart på Edshult den här gången, det va ett grymt skönt ställe att va placerad på måste jag säga. Skönt att slippa tjo och tjim från skolever^^
Det är på Edshult och Gymnasieskolan jag trivs bäst så här långt, nu får jag hoppas att det blir lite sjukdomar framöver, hur elakt det än låter så vill jag ju jobba:D

Var sjukanmäld från vanliga jobbet den här veckan, sjukanmälde mig natten mellan tisd. och ons. förra veckan. Man får vara hemma sjuk 1 vecka utan läkarintyg mig veteligen. Men nu grina dom illa på mig för jag sa NEJ till att åka in och jobba när jag va "sjuk".  Första gången jag sa nej till något, det dög inte alls!
Idag ringde nån som jag aldrig pratat med förr, han frågade om jag va hemma, ja sa att jag är i Leksand. Han påpekade snällt att han visste att jag inte va hemma för han hade vart hemma hos mig (!). Jag undrar i mitt stilla sinne om det ens är OK av en "arbetsgivare" att ens göra så?!. Sen hör det till saken att han inte alls vart det, min bror är där, och det hade inte ens varit nån och ringt på dörren. Vilken liten skit^^
Hur som helst så sa han att jag inte behöver komma onsdag, torsdag och jobba mina sista dagar, men att han vill ha ett läkarintyg och jag ska lämna mina kläder på jobbet. Jag va dryg och fråga vem han var med, för jag vet då fortfarande inte. Läkarintyg ska jag nog kunna fixa ett, har haft ont som fasen i magen på siståne iaf. Vad det är eller vad det beror på har jag inte en susning om, men ont som FAN gör det, speciellt på morgonen när jag börjar vakna till liv.

Magnus är på jobbet (som vanligt när jag uppdaterar bloggen), han slutar om 40 min:)
Funderar på vad han kan tänkas vilja ha för mat när han kommer hem, tog ett span i frysen här och föt tillfället lutar det nog och köttbullar eller något. Det går snabbt iaf när klockan är så mycket.

Helgen har vart helt UNDERBAR!!! med massa sooool. I lördags var vi ute och gick ett tag, såg tussilago minsann, nu är det vår på riktigt får man hoppas:O
Magnus tog ett jättefint kort på tussilagon, och hör och häpna, ni hittar det i hans BLOGG!!!!!, den som bara stått helt öde fram tills i söndags morse:P
Nu får man bara hoppas han fortsätter uppdatera den:P
Bloggen hans hittar ni HÄR!

Efter promenaden så käkade vi Thaimat från vagnen som står här på lördagar. Jag överdriver inte när jag säger att det va förbaskat jäkla gott!!!! (trots att Magnus påpekade att det brann i munnen.. haha )

Har lyckats fördriva tiden med städning här idag, tog även en ordentlig skrubbning av köksfläkten.. brrrr. Nu skriker ryggen efter att jag stått som ett Z böjd baklänges över spisen för att komma åt ordentligt. Såg säkert kul ut^^

Ne, nu ska jag leta upp nåt i matväg till älsklingen så han får nåt i magen när han kommer hem:)

Kommentarer
Postat av: jenny

Ja härligt med massa soool!! :)

Ah studsar in på hans blogg och lägger till den så jag kan följa den med då ^^



Vi ses snart när du kommer upp hit!!:) :)

längtar



kraaaaaamar om så hårt hårt

2009-04-07 @ 08:01:18
URL: http://jennnyss.blogg.se/
Postat av: Pia

Oh....har ni tussilago!! Det har jag faktiskt inte hittat någon än här trots flera spaningar.

2009-04-07 @ 16:23:27
URL: http://inannasblogg.blogspot.com/
Postat av: Thess

Jenny: jag kommer NEr dit, det blir i månadsskiftet som det verkar:)



Pia: Ja, men det här är på landet.. hahha, här finns allt i mutationer och vääääldigt mycket tidigare än överallt annars:)

2009-04-07 @ 21:47:54
URL: http://thethuss.blogg.se/
Postat av: jenny

NER jaja :p hihi



Härligt! :D

2009-04-08 @ 15:18:00
URL: http://jennnyss.blogg.se/
Postat av: Maria

Du är utmanad i min blogg...cause I know U love it..mohahaha

2009-04-08 @ 22:43:47
URL: http://hecate.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0