Här va det dött

Jag har inte haft ork nog att uppdatera här på ett bra tag nu, så vi får se hur mycket jag orkar knåpa ihop:)

Flytten är fortfarande inte klar, förhoppningvis kan det ske relativt snabbt efter att jag fått iväg Mozarh till Pia och Sebban:)
I nuläget så är Mozarth ensam hemma under uppsyn av mina kära grannar som onekligen ställer upp i vått och torrt. Men han trivdes tydligen ensam, han har kartonger att kela med och hoppa runt på, något som är en nöjespark för honom:)
Jag saknar honom, men jag kan inte åka hem än för jag har massa jobb att ta itu med. Meningen var att jag skulle åkt hem på fredag, men nu blir jag kvar till måndag em. då jag jobbar på måndag med.
Gud va skönt det ska bli när jag kan åka med honom, klart jag kommer sakna honom, men det livet han har nu är inget bra alls. Jag längtar tills jag får slippa mitt dåliga samvete att jag väljer jobb här över att vara hemma med honom, men jag har inget val nu.

Jag har en hel del att ta itu med nästa vecka hemma, hemma i lägenheten. jag vill packa klart allt så det är bara att kasta in det i en släpkärra sen o dra iväg. Jag vill att lägenheten ska bli tom en gång för alla så jag kan ta tag i städning, målning och tapetsering. Köket får jag betala 600:- för om jag inte får fatt i den där speciella färgen att måla med. Bror har lyckats göra fettfläckar på tapeten där ute. Jag får antingen måla över tapeten eller låta Tunabyggen ta hand om det. Jag sa att det va beroende på om jag hann eller inte, men hur som helst så får bror betala, vare sig det blir färgen eller om det blir till Tunabyggen.

I vardagsrummet ska det bara sättas upp 3 st våder över dom gamla. Dit finns det tapet i en garderob som tur va. Annars hade det kostat 1600 om jag inte ville göra det själv. Det lär juh fixas på nolltid så det slipper jag iaf:)

Påsken var lugn här. Magnus jobbade och slet hele påskhelgen och veckan efter. Det har vart magsjuke-epidemi på hans jobb så det är många i personalen som också blivit sjuka. Han jobbade dubbelpass 2 dagar innan han var slut och inte orkade mer.
Nu jobbar han idag igen, jag har vart bortskämd med att ha honom hemma hela dagarna nu, har vart skönt:P

Jag jobbar imorrn och resten av veckan, sen blir det på måndag med. . Förhoppningsvis ska allt funka med lönen från Leksands kommun nu, annars ligger jag pyrt till. Det är alltid nåt krångel när man ska ha första lönen från ett nytt jobb.
Sen ska det ju föras över från Nordea till Swedbank med, jag vet inte om det gör någon dag extra?



Den 12e maj ska jag till barnmorskan här i Leksand på inskrivningssamtal. Lite nervös över det, då jag vet att jag äter alldeles åt skogen fel och för lite vitaminer och div. Jag måste komma ihåg att köpa några såna där multivitaminer på måndag. Det ska innehålla en hel drös med grejer tydligen, en va det viktigt med folsyra med. Allt det där låter som farliga kemikalier i mina öron, men det är bäst att lyssna på vad folk säger som vet:)
Barnmorskan verkade trevlig iaf. Hon skickade hem lite saker jag kunde läsa, mest om mat för det va det jag undrade mest över. Vad man inte får äta osv. Det är juh ett väldans pet med fisk o grejer:O


Men nu vart det tilt i hjärnan här för jag nyss fick så FÖRBANNAT KUL NYHETER!!!! WEEEEE

hörs sen:D:D

Kommentarer
Postat av: Lurv

Allt med ordet syra i måste vara farligt ;op



Å så behöver du nog inte nojja så mycket för de där med fisken, du äter väl inte så mycket insjöfisk lr hur? För varken du lr magnus fiskar å ni har inte fått nå av mig ;o)

2009-04-21 @ 13:38:20
Postat av: Katharina

Har jag rätt när jag undrar om ni ska ha barn??Stort grattis i så fall =))

2009-04-21 @ 14:14:32
URL: http://schmerzengel.blogg.se/
Postat av: jenny

ooh spännade med inskrivningssamtal :)

blitt medlem inne på familjeliv.se än ? :)

åh vad var det för nyheter???? nyfiken som attans





kraaaaaaaaaaam

2009-04-21 @ 17:40:43
URL: http://jennnyss.blogg.se/
Postat av: Ida

Åhfan.. Barnmorskan? Är det en liten på G alltså? ;)

2009-04-22 @ 02:12:40
URL: http://idabus.wordpress.com
Postat av: Ingela

Grattis till er och lycka till med liten nu :)

Är ju så skoj o vänta barn..ett tag åtminstonde ;)

Sen är det inte kul längre..men när dom kommit ut och börjat sova om nätterna..då är det roligare.. haha :D

2009-04-30 @ 11:44:54
URL: http://www.busbebis.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0